Nestle îşi intensifică acţiunile de transformare a ambalajelor sale în ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile până în 2025 şi de reducere a utilizării materialelor plastice noi cu o treime, în aceeaşi perioadă. Compania a anunţat o serie de noi iniţiative care includ o investiţie de 30 milioane USD pentru a impulsiona folosirea materialelor plastice reciclate de calitate alimentară în SUA, un sistem de reumplere pentru hrana animalelor de companie în Chile şi primul ambalaj de hârtie reciclabilă de acest fel pentru cuburile de bulion Maggi în Franţa. Optzeci şi şapte la sută (87%) din ambalajele Nestle sunt deja reciclabile sau reutilizabile, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Nestle, fiind cea mai mare companie din lume de produse alimentare şi băuturi, s-a angajat să abordeze problema deşeurilor de ambalaje oriunde operează, şi îşi bazează strategia de lucru pe trei piloni:
Pilonul 1: Dezvoltarea de noi ambalaje
Trecerea la ambalaje din hârtie în diferite formate. De exemplu, Smarties este disponibil într-un ambalaj de hârtie reciclabilă în Marea Britanie.
Alimentele pentru bebeluşi Gerber şi Piltti utilizează un ambalaj sub formă de pouch unic, în premieră, conceput special pentru a creşte valoarea reciclării.
Nespresso a introdus noi capsule realizate cu 80% aluminiu reciclat, un pas important către circularitate.
Divizia de apă a Nestle a dublat cantitatea de rPET utilizată din 2019 în portofoliul său de apă plată din SUA, ajungând la 16,5%.
Pilonul 2: Modelarea unui viitor fără deşeuri
Împreună cu Proiectul STOP, Nestle creează un sistem durabil de gestionare a deşeurilor şi ajută la reducerea poluării cu plastic oceanic în Indonezia.
Nestle a început un proces de colectare, sortare şi prelucrare a materialelor plastice moi în Australia.
Nestle extinde opţiunile reutilizabile şi de reumplere pentru produsele sale Petcare şi cafea solubilă, de exemplu, prin colaborarea cu startup-ul MIWA din Elveţia.
Nestle pledează pentru proiectarea şi implementarea schemelor obligatorii, accesibile şi eficiente de responsabilitate extinsă a producătorului. Acesta a identificat 20 de ţări, reprezentând 50% din consumul de plastic al companiei, unde va sprijini ratele de reciclare şi infrastructura de gestionare a deşeurilor.
Pilonul 3: Conştientizare
Nestle lansează un program de educare şi formare durabilă privind ambalajele pentru 290.000 de angajaţi, pentru a accelera schimbarea comportamentului şi pentru a ajuta compania să îşi îndeplinească obiectivele de ambalare.
Nestle a introdus o platformă digitală pentru a ajuta consumatorii să elimine în mod corespunzător deşeurile de ambalaje în Italia.
Nescafe Dolce Gusto a lansat o campanie de educare a consumatorilor pentru promovarea reciclării în Germania şi Mexic.
Nestle generează schimbări pozitive prin intermediul programelor şcolare, cum ar fi proiectul Tunuyan Verde din Argentina.
Programele pilot Algramo (Chile), MIWA (Elveţia) şi Loop (Franţa) vin cu soluţii de ambalare reîncărcabile şi reutilizabile, oferind o nouă experienţă la cumpărături.
Compania a anunţat că încearcă să identifice şi să sprijine soluţii inovatoare prin competiţia Nestle Creating Shared Value (CSV) Prize, care va fi lansată pe 30 septembrie. În parteneriat cu organizaţia non-profit Ashoka, Nestle CSV Prize va acorda granturi în valoare de 250.000 CHF pentru inovaţii în domenii precum sisteme alternative de livrare şi soluţii fundamentale pentru abordarea deşeurilor din plastic.
Dezvoltarea şi testarea de noi ambalaje mai prietenoase cu mediul sunt conduse de Nestle Institute of Packaging Sciences, prima astfel de întreprindere din industria alimentară. Institutul are în jur de 50 de oameni de ştiinţă care desfăşoară cercetări de ultimă oră pentru a testa siguranţa şi aplicabilitatea noilor materiale pentru ambalaje. Institutul colaborează strâns cu peste 180 de experţi în ambalaje, încorporaţi în reţeaua globală de cercetare şi dezvoltare a Nestle, precum şi cu instituţii de cercetare, startup-uri şi alţi furnizori.
Nestle investeşte 30 de milioane de dolari în Closed Loop Leadership Fund
Nestle a anunţat o investiţie de 30 de milioane de dolari în Closed Loop Leadership Fund, fondul de capital privat al firmei de investiţii cu economie circulară Closed Loop Partners, pentru a conduce trecerea de la materialele plastice noi la utilizarea de materiale plastice reciclate de calitate alimentară în SUA.
Această investiţie va contribui la crearea unui sistem de reciclare mai durabil şi, în acelaşi timp, va ajuta compania să-şi realizeze angajamentul de a reduce utilizarea de materiale plastice noi cu o treime, până în 2025. Acest lucru este deosebit de important, deoarece creşterea utilizării materialelor plastice reciclate ar putea reduce substanţial impactul ambalajelor Nestle asupra mediului.
Closed Loop Leadership Fund este un fond de capital privat care a fost creat pentru a achiziţiona companii de-a lungul lanţului valoric, pentru a construi lanţuri de aprovizionare circulare. Fondul investeşte în companii care urmăresc creşterea ratelor de reciclare în S.U.A.
Prin investiţia sa în Fond, Nestle va avea acces la materii prime din materiale plastice reciclate, procesate de companii în care Fondul va investi pentru a realiza volume mai mari de materiale plastice reciclate de calitate alimentară pentru ambalajele sale.
Pe măsură ce interesul consumatorilor pentru ambalaje mai sustenabile continuă să crească, iar producătorii concurează pentru aprovizionare, accesul la PET reciclat de calitate alimentară, polietilenă (PE) şi polipropilenă (PP) va spori capacitatea Nestle de a încorpora plasticurile reciclate în ambalajele pentru portofoliul de alimente şi băuturi. Utilizarea crescândă a materialelor plastice reciclate va contribui la reducerea amprentei de carbon, aliniată la ambiţia companiei de a atinge zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2050.