Nestle, companie de produse alimentare şi băuturi anunţă rezultatele financiare globale pe primul trimestru al anului 2023, raportând că vânzările totale au crescut cu 5,6%, la 23,5 miliarde CHF, informează un comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, achiziţiile nete au avut un impact pozitiv asupra vânzărilor de 0,3%, schimbul valutar având un impact negativ de 4%. Creşterea organică a ajuns la 9,3%, cu contribuţii semnificative la nivelul tuturor zonelor geografice şi categoriilor. Pricing-ul de 9,8% a reflectat creşterea semnificativă a costurilor. Creşterea internă reală (RIG) a fost de -0,5%. În ceea ce priveşte perspectivele pentru întregul an 2023, Nestle se aşteaptă la o creştere organică a vânzărilor între 6% şi 8%.
Mark Schneider, Nestle CEO, a comentat: "Nestle a înregistrat o creştere organică puternică în primul trimestru, deoarece echipele noastre au lucrat cu sârguinţă pentru a proteja volumul şi a asigura un mix rezistent. Eforturile de optimizare a portofoliului şi stabilirea responsabilă a preţurilor au contribuit la compensarea presiunilor continue exercitate în ultimii doi ani de inflaţia costurilor. După un început puternic de an, confirmăm perspectivele noastre pentru întregul an 2023 şi rămânem concentraţi pe crearea de valoare pentru toate părţile interesate".
Creşterea organică a fost de 9,7%, cu pricing de 10,7%. Creşterea internă reală (RIG) a fost -1,0%. Schimburile valutare au avut un impact negativ asupra vânzărilor de 5,4%, reflectând aprecierea francului elveţian faţă de euro. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 5,4%, la 4,9 miliarde CHF. Creşterea în zona Europa a fost susţinută de pricing, de un impuls susţinut al comerţului electronic şi de o dezvoltare puternică a vânzărilor pentru canalele aflate în out-of-home. Zona a înregistrat creşteri ale cotei de piaţă pe segmentul hrană pentru animale de companie, dulciuri şi nutriţie pentru sugari, se precizează în comunicat.
Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la această dezvoltare a fost Purina PetCare, condusă de brandurile premium Felix, Friskies şi Gourmet. Nouă campanie cu o celebritate pentru Felix a rezonat puternic cu consumatorii. Dulciurile au raportat o creştere de două cifre, cu o cerere puternică pentru KitKat şi produse de sezon. Vânzările Nestle Professional au crescut într-un ritm de două cifre, susţinute de soluţiile de cafea ale brandurilor noastre. Cafeaua a înregistrat o creştere ridicată de o singură cifră, susţinută de produsele Nescafe şi Starbucks. Categoria de produse destinate nutriţiei sugarilor a înregistrat o creştere medie de o singură cifră, pe baza cererii continue de formule premium, în special NAN. Produsele alimentare au raportat o creştere scăzută de o singură cifră, Maggi demonstrând o rezilienţă deosebită, se mai menţionează în comunicat.
"În urma unui efort colectiv remarcabil al echipei Nestle Romania, ne bucurăm de un început de an bun, de care suntem mândri. În primul trimestru am înregistrat o creştere organică de 21% în cadrul celor 10 divizii Nestle, 7 dintre ele având o creştere de două cifre. Ne-am continuat proiectele de responsabilitate socială, proiectele educaţionale şi donaţiile către Banca pentru Alimente, unde au ajuns 6,7 tone de produse Nestle. Ne dorim să continuăm în acelaşi ritm, atât în dezvoltarea afacerii cât şi pe plan social, pentru a ne bucura împreună de al zecelea an consecutiv de creştere", declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.
În această primăvară Nestle continuă să aducă consumatorilor români o serie de noutăţi pe mai multe segmente de piaţă, cum ar fi: NESCAFÉ 3în1 Creamy Latte, NESCAFÉ Barista Style în patru variante de arome - Americano, Cappuccino, Latte şi Caramel, KitKat Caramel, JOE® Mini cu aromă de cocos, suplimentele pediatrice NANCARE®, desertul din lapte vegetal Gerber® Organic, din lapte de cocos cu arome de măr şi ananas, precum şi PURINA ONE BIFENSIS®, care susţine sănătatea intestinală şi sprijină sistemului imunitar al pisicilor.
Nestle reduce utilizarea plasticului prin folosirea de mai puţine ambalaje, precum şi introducerea de ambalaje şi sisteme mai performante. Din 2019 începând, compania se află pe un trend descendent în ceea ce priveşte folosirea plasticului virgin şi cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră, în condiţiile în care afacerea a continuat să crească. Estimările globale arată că într-un an sunt folosite180 de milioane de tone de plastic pentru ambalare• . Din acestea, în 2022, Nestle a folosit 0,9 milioane de tone de plastic pentru ambalare, reprezentând 0,5% din ambalajele din plastic la nivel mondial.
Nestle se străduieşte să utilizeze cantitatea minimă de ambalaje din plastic necesară pentru a asigura siguranţa alimentelor. Compania accelerează dezvoltarea şi extinderea soluţiilor de ambalare de ultimă generaţie. Aceste eforturi incluzând modele de livrare precum reutilizarea şi reumplerea, cu 20 de piloni în 12 ţări, hârtie reciclabilă, precum şi ambalajele compostabile din capsulele de cafea. De asemenea, Nestle reduce continuu ambalajele în funcţie de volum şi greutate.
Din 2018, Nestle şi-a redus utilizarea de plastic virgin în ambalaje cu 10,5% şi este pe cale să diminueze cu o treime utilizarea plasticului virgin până în 2025. De exemplu, compania a eliminat treptat utilizarea a 4.5 miliarde de paie de plastic pe an şi le-a înlocuit cu paie de hârtie la nivel global. În 2022, compania a redus greutatea ambalajului total al produselor cu 200.000 de tone, diminuând în acelaşi timp numărul de bucăţi cu 14 miliarde. Această restrângere a greutăţii totale a ambalajului, combinată cu reproiectarea ambalajului, a condus în 2022 la reduceri de 280.000 de tone de gaze cu efect de seră.
La sfârşitul anului 2022, 81,9% din ambalajele din plastic ale companiei la nivel global erau proiectate pentru reciclare. Până în 2025, Nestle îşi propune să ajungă la peste 95%. În cele din urmă, Nestle vizează ambalaje 100% reutilizabile sau reciclabile şi un viitor fără deşeuri.