Piaţa de napolitane este în continuă creştere atât în volum, cât şi în valoare. Este o piaţă foarte dinamică, cu mulţi jucători, conform unui comunicat remis redacţiei. Napolitanele cu cacao sunt produsul preferat al românilor din această categorie, fiind cea mai des întâlnită aromă. De asemenea, în topul aromelor preferate se mai află alunele de pădure, lămâia şi vanilia. Preocuparea pentru mediu, în cazul acesta responsabilitatea faţă de sursa materiei prime, devine un interes la nivel global. Relaxarea restricţiilor pandemiei şi reluarea mobilităţii aduc modificări în compartamentul consumatorilor: formatul de impuls a crescut de la începutul anului cel mai mult versus anul 2021. În acest sens, Nestle a îmbunătăţit portofoliul JOE, prin adaptarea reţetelor şi prin schimbări ale ambalajelor.
Potrivit sursei citate, în ultimii ani, s-a observat o educare a gusturilor consumatorilor români, care sunt în continuă căutare de produse inovatoare. Totodată, oamenii acordă o atenţie din ce în ce mai mare consumului echilibrat şi sustenabilităţii ingredientelor din care sunt produse napolitanele.
"JOE inovează şi îmbunătăţeşte constant reţetele pentru a întâmpina nevoile consumatorilor şi pentru a le oferi produse de cea mai înaltă calitate. JOE continuă angajamentul Nestle de a folosi 100% cacao din surse sustenabile. Încă de la începutul acestui an, JOE şi-a adaptat reţetele pentru a susţine această promisiune în faţa consumatorilor. Pe ambalajele de JOE Mini, JOE Zi Bună, JOE Dreams, JOE Original Bar şi JOE Noir Bar se pot regăsi deja simbolurile Rainforrest Alliance şi Cocoa Plan. În prezent, pe 34% din portofoliu comunicăm mesajul 100% cacao din surse sustenabile. De asemenea, ne mândrim cu faptul că JOE a introdus pentru prima dată pe piaţa din România foia de napolitană neagră prin lansarea gamei JOE Noir", spune Andreea State, Group Brand Manager Confectionery, Nestle România.
Nestle comercializează o gamă variată de napolitane JOE, pentru toate nevoile şi gusturile: napolitane pentru consum individual, pungi şi formate de peste 100g cu diferite arome şi structuri (acoperite şi neacoperite) care pot fi servite împreună cu familia şi prietenii. Pentru a susţine dezvoltarea pieţei şi a satisface nevoia de inovaţie în categorie, în luna iulie JOE a relansat 3 game: JOE Zi Bună, JOE Noir Bar şi JOE Original Bar.
JOE îşi propune să ducă mai departe creşterea în segmentul de sharing prin îmbunătăţirea portofoliului de napolitane tip flowpack (formate de peste 100g). Întreaga gamă JOE Zi Bună a fost renovată cu scopul de a menţine activ interesul consumatorilor în segmentul de flowpack. Nestle a îmbunătăţit reţetele, încurajând astfel un consum mai echilibrat, a modificat ambalajul din dorinţa de a reduce cantitatea de material plastic utilizat şi a modificat designul produsului pentru a fi mai atractiv pentru consumatorii români.
Nestle susţine categoria de napolitane de impuls şi asigură inovaţia aşteptată de consumatori. JOE renovează gama JOE Original din punct de vedere reţetă, formă şi design şi lansează JOE Original Bar. Prin formatul de baton, JOE doreşte să maximizeze experienţa consumatorului pentru a fi şi mai intensă. Din gamă fac parte două produse: Cacao şi Alune de pădure, napolitane crocante cu cremă de cacao sau alune de pădure, acoperite parţial cu ciocolată neagră.
JOE Noir Bar are o reţetă şi un format nou. Prin formatul de baton, napolitanele crocante JOE cu cremă de lapte sau cacao şi cu foaie de napolitană neagră oferă consumatorilor o experienţă intensă a gustului irezistibil de cacao, subliniază sursa citată.
Nestle a lansat Cocoa Plan în anul 2009. În 2020, Nestle anunţa că până în anul 2025, 100% din cacaua folosită de divizia de Dulciuri (aproximativ 430.000 de tone pe an) va fi din surse sustenabile. Datorită Nestle Cocoa Plan, în anul 2021, 152.000 de familii de fermieri şi 159.000 de copii şi-au îmbunătăţit activitatea şi viaţa, iar 198.000 de tone de cacao au provenit din surse sustenabile. Comunităţile de fermieri se confruntă cu provocări imense, inclusiv sărăcia rurală pe scară largă, creşterea riscurilor climatice şi lipsa accesului la servicii financiare şi la infrastructura de bază, cum ar fi apa, asistenţa medicală şi educaţia. Aceşti factori complecşi contribuie la riscul muncii copiilor în fermele familiale. Tocmai de aceea, la începutul acestui an, Nestle a lansat un program de accelerare a veniturilor, care îşi propune să îmbunătăţească mijloacele de subzistenţă ale familiilor de fermieri de cacao, promovând în acelaşi timp practicile agricole regenerative şi egalitatea de gen. Un stimulent în numerar va fi plătit direct gospodăriilor care cultivă cacao pentru anumite activităţi, cum ar fi înscrierea copiilor la şcoală. Noul plan Nestle sprijină, de asemenea, activitatea companiei de a-şi transforma aprovizionarea globală cu cacao pentru a obţine trasabilitate completă şi segregare în cazul produselor sale din cacao.
Pe măsură ce Nestle continuă să îşi extindă eforturile de sustenabilitate în producţia de cacao, compania intenţionează să investească un total de 1,3 miliarde CHF până în 2030, triplarea investiţiei sale anuale actuale, se mai arată în comunicat.