Compania alimentară elveţiană "Nestle" SA, cea mai mare din lume, a cumpărat pachetul majoritar (88%) de la "Blue Bottle Coffee" din California, termenii financiari ai tranzacţiei nefiind daţi publicităţii.
Conform unor surse apropiate situaţiei, preţul achiziţiei se ridică la aproape 425 de milioane de dolari, conform Reuters.
Afacerea este a patra pe care o realizează "Nestle" anul acesta, noul director executiv al companiei, Mark Schneider, urmărind să facă schimbări în societatea considerată conservatoare, care şi-a ratat ţinta de vânzări timp de patru ani.
Achiziţia făcută de "Nestle" are loc pe fondul consolidării aşa-numitului "al treilea val al cafelei" din Statele Unite, care pune accent pe calitatea cafelei, pe relaţia directă a prăjitorilor cu cultivatorii şi grija pentru întreg lanţul de producţie, pe cafeaua mai puţin prăjită şi pe metode alternative de preparare a acestei băuturi.
Pe piaţa americană a cafelei (ca băutură) sunt realizate vânzări retail de 2,9 miliarde de dolari, potrivit Euromonitor International, care estimează că aceasta va ajunge la 4,4 miliarde de dolari în 2021.
Blue Bottle, cunoscută pentru cafenelele sale exotice, deţine baruri în stil minimalist în San Francisco, Los Angeles, New York şi Tokyo. Compania preconizează că va avea 55 de cafenele până la sfârşitul anului 2017, faţă de 29 anul trecut.
"Nestle" a informat că "Blue Bottle" va continua să opereze ca o societate autonomă, iar managementul actual şi angajaţii îşi vor păstra deţinerea minoritară din aceasta.