Nestle plăteşte până la 500 CHF anual ca stimulent pentru fermierii de cacao, dacă aceştia îşi trimit copiii la şcoală, o iniţiativă unică a unei companii alimentare globale de a creşte nivelul de educaţie în lanţul de aprovizionare cu cacao sustenabilă, conform unui comunicat de presă al companiei.
Potrivit sursei citate, Nestle anunţă disponibilitatea primei serii de batoane KitKat® care conţin masă de cacao din boabe cultivate de familiile de fermieri implicate în Acceleratorul de venituri. Acest program inovator a fost lansat în ianuarie 2022 pentru a ajuta la eliminarea decalajului de venit al familiilor cultivatoare de cacao şi pentru a reduce riscul de exploatare prin muncă al copiilor. În acelaşi timp, se străduieşte să promoveze practici agricole mai bune şi să promoveze egalitatea de gen, dând putere femeilor ca agenţi ai schimbării pozitive. Programul stimulează familiile cultivatoare de cacao care îşi înscriu copiii la şcoală, implementează bune practici agricole, se angajează în activităţi agro-forestiere şi îşi diversifică veniturile.
Prin iniţiativa KitKat "Breaks for Good", fiecare pauză luată de consumatori susţine activitatea fermierilor de cacao şi creşte gradul de conştientizare cu privire la sustenabilitatea culturii de cacao folosită în aceste batoane. În România, s-au consumat în ultimul an peste 15.000.000 de batoane de KitKat, creându-se o conexiune între consumatorii români şi fermierii din programul Nestle.
Programul Nestle de accelerare a veniturilor a sprijinit până acum peste 10.000 de familii din Coasta de Fildeş şi se extinde în Ghana în acest an pentru a include un total de 30.000 de familii. Până în 2030, programul îşi propune să ajungă la aproximativ 160.000 de familii de cultivatori de cacao din lanţul global de aprovizionare cu cacao al Nestle, pentru a crea un impact la scară.
Nestle a colaborat cu diverşi parteneri şi furnizori pentru a-şi transforma aprovizionarea globală cu cacao şi pentru a obţine trasabilitatea completă a culturilor de cacao obţinute din programul său de accelerare a veniturilor, de la fermă la fabrică, păstrându-le în acelaşi timp separate fizic de alte surse de cacao. În plus, până la jumătatea anului 2024, Nestle intenţionează să folosească unt de cacao certificat pentru toată producţia de KitKat din Europa, cu intenţii de extindere în alte regiuni în următorii ani.
"KitKat a îmbrăţişat în mod constant inovaţia, centrată în jurul său emblematic "Have a break, Have a KitKat". Astăzi, această inovaţie este adusă la viaţă prin iniţiativa "Breaks for Good", care pune fermierii de cacao în centrul produsului nostru prin programul nostru de accelerare a veniturilor", a comentat Corinne Gabler, Head of Confectionery and Ice Cream, Nestle. "Nu ne-am putea gândi la un brand mai bun decât KitKat pentru a reprezenta eforturile noastre de a crea un impact semnificativ în comunităţile cultivatorilor de cacao".