Netflix a anunţat marţi că versiunea sa de abonament mai ieftin, susţinută de reclame, a ajuns la 70 de milioane de utilizatori activi lunar la nivel global, la doi ani de la lansare, transmite CNBC. Compania a precizat că mai mult de 50% dintre noii abonaţi din ţările care oferă această opţiune optează pentru planul cu reclame.
Opţiunea cu reclame a fost lansată în noiembrie 2022, ca răspuns la încetinirea creşterii numărului de abonaţi. În prezent, acest lucru nu mai este o problemă, Netflix raportând în trimestrul al treilea o creştere de 5,1 milioane de abonaţi, depăşind estimările Wall Street. În total, Netflix are acum 282,7 milioane de membri la toate nivelurile de preţ.
Compania a mai menţionat că, începând de anul viitor, va renunţa să actualizeze informaţiile despre numărul de abonaţi, axându-se pe venituri şi alţi indicatori financiari.
În mai, Netflix a anunţat că va transmite două meciuri din NFL în ziua de Crăciun, într-un parteneriat de trei ani. De asemenea, şi-a epuizat deja inventarul de reclame pentru aceste jocuri şi a adus branduri precum FanDuel şi Verizon ca sponsori, remarcă CNBC.
Multe companii media se orientează acum către strategii cu reclame pentru a atrage clienţi cu planuri mai ieftine şi pentru a creşte veniturile din publicitate. Piaţa de reclame TV tradiţională este în scădere, însă publicitatea pentru streaming şi digital este în creştere.
În mai, Netflix a raportat că abonamentul său cu reclame avea 40 de milioane de utilizatori activi lunar, aproape dublu faţă de cifra din ianuarie, anunţ pe care l-a făcut la evenimentul Upfronts, destinat prezentării ofertelor de publicitate.