Conţinutul original este esenţial pentru dezvoltarea Netflix, iar compania americană va aloca 85% din buget pentru crearea de filme şi seriale proprii, informează News.ro.
Şeful pe partea de conţinut, Ted Sarandos, a anunţat, în cadrul unei conferinţe pe teme media, ce a avut loc la New York că Netflix va aloca 85% din întregul buget pentru crearea de conţinut original.
Acesta a mai spus că Netflix va lansa până la finele anului încă 470 de titluri originale, ducând totalul producţiilor proprii pe 2018 la aproximativ 1.000 de filme şi seriale originale.
Netflix a început în ultimii ani să pună accent pe producerea conţinutului original în locul achiziţionării drepturilor de difuzare pentru conţinutul produs de diverse alte studiouri şi case de producţie.
Compania de streaming a investit sume importante în mai multe blockbustere, precum War Machine, cu Brad Pitt, care a costat 60 de milioane de dolari şi a fost o dezamăgire pentru cei mai mulţi. În schimb, aprecierea a venit pe partea de seriale, acolo unde titluri precum Stranger Things şi, mai nou, Lost in Space, au fost foarte apreciate.
Netflix este pe undeva forţat să-şi creeze propriul conţinut, în condiţiile în care multe studiouri fie au crescut preţurile pentru licenţe, fie le păstrează pentru propriul serviciu de streaming.
Un studiu recent, realizat în Statele Unite, a arătat că titlurile originale reprezintă 80% din întregul conţinut urmărit de utilizatorii Netflix.
Anterior, Netflix anunţase că va cheltui între 7 şi 8 miliarde de dolari, anul acesta, pentru crearea de conţinut original, iar luni a fost anunţată continuarea cu un al doilea sezon al unuia dintre cele mai apreciate seriale SF din ultima vreme, Lost in Space.