Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că în curând va exista un bilet unic pentru mijloacele de transport public de suprafaţă din Capitală, aflate în subordinea Primăriei Generale şi pentru Metrou, aflat în subordinea Ministerului Transporturilor. Noul primar general susţine că nu doreşte în acest moment preluarea metroului la Primăria Capitalei pentru că aceasta ar presupune plata unei subvenţii în plus, conform News.ro.
"Fără îndoială că o să avem curând un bilet unic, pentru că e logic ca lucrul ăsta să se întâmple. A şi funcţionat această chestiune în urmă cu patru sau cinci ani dacă nu mă înşel", a declarat, sâmbătă, la Digi 24, Nicuşor Dan
El explică faptul că există "măsurători exacte" privind numărul de călători care intră cu o cartelă la metrou sau în mijloacele de transport în comun de suprafaţă, administrate de Primăria Capitalei
"Trebuie să existe doar un mecanism corect de decontare între aceste două entităţi, asta e tot. Este ceva extrem, extrem de simplu de făcut. Cele două societăţi vor rămâne diferite", a mai afirmat primarul general.
Nicuşor Dan a explicat şi de ce nu doreşte preluarea metroului la Primăria Capitalei: "În acest moment, Bucureştiul plăteşte o subvenţie consistentă către transportul public de suprafaţă, plăteşte o subvenţie consistentă către sistemul de încălzire, nu îşi permite să mai plătească o subvenţie pentru metrou. Ăsta este motivul pentru care nu doresc în acest moment ca metroul să vină la Primăria Capitalei. Însă din punctul de vedere al bucureşteanului care foloseşte transportul public, pe el nu trebuie să-l intereseze dacă există o companie sau există două companii, pe el tot ce-l interesează este să aibă un bilet cu care să intre sau în metrou sau în autobuz, să aibă o călătorie de o oră cu unul sau cu altul, îl interesează ca staţiile să fie cât mai apropiate unele de celelalte".
În ceea ce priveşte preţul biletului pentru transportul public în Capitală, întrebat dacă susţine majorarea tarifului care este acum de un leu şi 30 de bani, noul edil a explicat că "nu este aceasta principala problemă".
"O să facem o analiză. Nu este aceasta principala problemă a transportului public. Oricum, subvenţia este undeva la 80% din transport, adică doar 20% vindem bilete şi abonamente. (...) Principala problemă a transportului public este cantitatea, adică există zone care nu sunt deservite suficient şi faptul că nu are un orar predictibil şi faptul că nu e eficient pentru că cel de suprafaţă stă blocat în trafic. După aceea, sunt şi celelalte probleme, să nu e curat, că nu are aer condiţionat şi acum, în timp de pandemie nu ai garanţia că se dezinfectează. Ultimele sunt lucruri pe care o să le facem foarte repede, primele sunt chestiuni mai grele, mai cu mulţi bani", a adăugat Nicuşor Dan.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2020, 17:28)
fleacuri
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2020, 19:43)
Sa va tina loc de aglomeratie, apa calda si caldura...si mai ales ca nu aveti voie sa iesiti noaptea :-)...inteligenta "da dreapta"
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2020, 19:59)
Wow,i'm speechless
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2020, 20:03)
"El explică faptul că există "măsurători exacte" privind numărul de călători care intră cu o cartelă la metrou sau în mijloacele de transport în comun de suprafaţă, administrate de Primăria Capitalei."
domnule matematician: nu se poate folosi "sau" in contextul "metrou sau în mijloacele de transport în comun de suprafaţă" deoarece in incinta metroului intri daca deblochezi o bara dupa "validare" iar "măsurători exacte" la suprafata o fac doar controlorii cand nu au tupeu sa controleze "sconcși"
ca nu sunt solvabili, plus cei prinsi "solvabili", plus amenzi, plus nevalidati si neprinsi ,plus ce-ti apare in sistem ca validat ..e aritmetica simpla....ce sa mai vorbim de aer conditionat , de dezinfectare si "măsurători exacte"...
(o "bara " la metrou le simplifica mult aritmetica si asigura "masuratori exacte" si incasari "certe" inclusiv din reclame , inchirieri , automate de tot felul si monitoare alimentate din "sindicatul panourilor solare "... chiar ca nu ti-ar trebui alte dureri de cap )
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.10.2020, 20:50)
mi se pare mie ca un pensionar ramolit a uitat sa numere exact si aglomeratia de pensionari ce circula gratis -fix la orele de varf
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.11.2020, 00:33)
Ai ceva cu pensionarii?sau trebuie bagati in l.....
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.11.2020, 20:40)
De ce nu trece Guvernul Orban transportul de suprafata cu totul la Ministerul Transporturilor sa nu mai fie palaria asa de mare pentru primariile generale ce cauta tot timpul scuze si vinovati ?... ce stiu angajatii primariilor despre transporturi decat sa transforme autobaze in centre comerciale private sau alte " tunuri imobiliare"?
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.11.2020, 08:51)
Au venit meseriasii la putere....Plicusor,Clocotild.. ..va fi ca la OraVesela in urmatorii 4 ani
5. fără titlu
(mesaj trimis de Om în data de 01.11.2020, 09:27)
Voi o regretați pe țața Firea? Ori urmează sa fiți concediați din locuri călduțe (spre fierbinți) plătite din banii contribuabililor?
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.11.2020, 13:45)
Nu pe Firea o regretam...ci vremurile fara ciuma portocalie, halaicu, lis, ciorbea, basescu, videanu, plicusor...cu ei la putere bucurestenii au vazut doar plantat de panselute si schimbat borduri de doua ori pe an
6. Bula e un tampit
(mesaj trimis de Cristian în data de 01.11.2020, 21:35)
Bula e un tâmpit. Există deja bilet unic în București.
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.11.2020, 13:02)
A venit salvatorul mucurestului cu aceleasi masuri care le critica la Firea,luati lamuita in fiecsre zi