Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, precizează că, în vederea realizării trenului metropolitan, a propus finanţarea a nouă proiecte prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în valoare totală de 530 de milioane de euro, relatează Agerpres.
"Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei - acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuţie importantă la rezolvarea chestiunii traficului în Bucureşti. Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, am propus finanţarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată şi unul dedicat achiziţiei de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparaţii capitale ale şinelor, reabilitarea staţiilor existente şi construirea de noi staţii, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privinţa mijloacelor de transport avem în vedere achiziţia a 50 de trenuri electrice", a scris edilul general, pe Facebook.
Potrivit acestuia, vor exista în final opt tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei:
- Gara Obor - Chiajna - Gara de Vest;
- Gara de Nord / Basarab - Gara de Vest - Progresul;
- Gara de Vest - Staţia Vasile Milea;
- Gara de Nord - Chitila - Scroviştea;
- Gara Obor - Brăneşti - Islaz;
- Gara de Nord - Chiajna - Grădinari;
- Gara de Nord - Mogoşoaia - Grădiştea;
- Gara de Nord - Săbăreni.
El a adăugat că valoarea totală a acestor nouă proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar pentru realizarea trenului metropolitan, PMB va colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Judeţean Ilfov şi cu primăriile mai multor localităţi învecinate Capitalei.
"E o investiţie de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilităţii în Bucureşti şi Ilfov, cât şi asupra calităţii mediului", a conchis Nicuşor Dan.
1. Băi Bula...
(mesaj trimis de Cristian în data de 20.03.2021, 08:34)
Băi Bula...calea ferată și stațiile întâi și după aia trenurile electrice. Cum puneți voi întotdeauna carul înaintea boilor....
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.03.2021, 10:40)
Liniile pe care sa circule aceste trenuri,garile precum si infrastructura adiecenta,sunt numai in inchipuirea acestui matematician scapatat care se crede un fel de roubini,insa care nu se compara cu roubini nici la negreala dintre unghiile economistului luminat,cumpara intai trenuri in care sa oua gainile din comunele pe unde viseaza el ca vor circula trenurile lui stintifico-fantastice.Bai BULA de bucuresti cand te ocupi, cu sanatatea bucurestenilor cum ramane nagatule,ca vad ca ai redus drastic finantarea spitalelor municipale./ Ai baut apa dupa cotoranta Clotilde sau ati avut vreo intrunire mai indecenta si v-ati imbolnavit unu pe altu de prostie.De cand ai preluat primaria capitalei,nu i-ai umplut pe bucuresteni decat de minciuni,frig,jeg,lasandu-i nespalati,ai intrerupt toate lucrarile edilitare de imbunatatire a vietii bucurestenilor,insa dai puternic din "cur",ca sa iesi la drum,daca nu reusesti,treci pe centura.!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.03.2021, 09:17)
Bla,bla,bla o sa faca plicusor ce a facut si base lis si halaicu,asa ca mumu placut
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.03.2021, 12:53)
Cred ca trenul metropolitan este ,eventual , util in cazul oraselor foarte mari gen New YorK sau Londra . La nivelul Bucurestiului mi se pare total neeconomic ., plasat sub deviza "Mircea (nicusor ) fa-te ca lucrezi "!
3. fără titlu
(mesaj trimis de Gary în data de 21.03.2021, 15:22)
BANI CHELTUIȚI FĂRĂ CAP......CUM RĂMÂNE CU PRELUNGIREA METROULUI PE LINIA DE CENTURĂ???????......PARCA ASTA SPUNEA DOMNUL PRIMAR IN CAMPANIE..............