Directorul de vânzări pentru China al companiei italiene "Luxottica Group" SpA, Paolo Ciarlariello, a părăsit producătorul de ochelari, conform Reuters.
Compania, deşi a confirmat informaţia, nu a oferit motivul gestului lui Ciarlariello, care s-a alăturat producătorului mărcii Ray Ban în 2007. Înainte să conducă departamentul de vânzări din China, acesta a fost şef de vânzări en-gros pentru Asia.
Compania realizează în China aproape 3% din vânzările sale totale. Anul trecut, cifra vânzărilor "Luxottica" a totalizat 9 miliarde de euro (10 miliarde de dolari).
În cadrul "Luxottica" au avut loc mai multe schimbări de management în ultimii doi ani, în urma plecării directorului executiv Andrea Guerra şi a revenirii fondatorului Leonardo Del Vecchio în fruntea grupului. Acesta din urmă este şi acţionar majoritar.
În primul semestru din 2016, "Luxottica" şi-a redus profitul operaţional ajustat cu 2,5% în ritm anual, din cauza slăbirii vânzărilor pe cea mai mare piaţă a sa, America de Nord. Câştigul a ajuns la 857 milioane de euro în intervalul ianuarie-iunie, în timp ce analiştii estimau 845 milioane de euro.
Vânzările ajustate au însumat 4,72 miliarde de euro, cu 0,7% mai mici faţă de anul precedent. Analiştii anticipau 4,73 miliarde de euro.
Dacă nu sunt luate în calcul fluctuaţiile de curs valutar, vânzările companiei italiene au sporit cu 1,6%, iar pentru întreg anul curent, aceasta aşteaptă un avans de 2-3%.