Un număr de nouă scrisori de intenţie au fost depuse, până la termenul limită de 20 aprilie, pentru cumpărarea operatorului aerian Blue Air, scos, recent, la vânzare.
Potrivit unui anunţ al societăţii, este vorba despre companii din Belgia, Italia, România, Elveţia, Grecia, dar şi din Emiratele Arabe Unite sau alte ţări din Asia.
"Urmează să stabilim exact, împreună cu creditorii societăţii (inclusiv ANAF), modalitatea de evaluare şi de selecţie a ofertelor depuse, precum şi procedura de derulare a negocierilor. Împreună cu creditorii societăţii intenţionăm să fixăm data de 20 mai 2013 drept deadline pentru primirea ofertelor finale. În acest sens, criteriile de selecţie vor fi aprobate de creditorii companiei şi acţionarii acesteia, alături de Comisia de negociere, care urmează să fie desemnată", mai arată comunicatul Blue Air.
Reprezentanţii companiei subliniază că decizia de vânzare a operatorului aerian nu influenţează în niciun fel zborurile programate.
Identificarea unui investitor are drept scop consolidarea poziţiei "Blue Air" pe piaţa de transport aerian din România şi din statele europene unde sunt operate zboruri, precizează anunţul societăţii controlate de Nelu Iordache.
Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR), administratorul judiciar al "Romstrade", firmă aflată în insolvenţă şi care deţine Blue Air, şi-a propus un termen de cel mult două luni pentru finalizarea tranzacţiei.
"Nu am stabilit încă un preţ pentru companie, pentru că încă nu ştim ce vom vinde. Noi intenţionăm să vindem activitatea de zbor, low-cost-ul, însă Blue Air deţine şi participaţii în alte companii, o concesiune la aeroportul din Bacău, plus o serie de imobiliare, cum ar fi o clădire de birouri din zona Buzeşti", a declarat, recent, Rudolf Vizental, precizând că toate avioanele companiei sunt încă în contract de leasing.