Numărul total de utilizatori activi lunar ai platformei Spotify a crescut în al doilea trimestru al anului la 299 de milioane, cu 29%, iar cel al abonaţilor plătitori, la 138 de milioane, cu 27%. În acelaşi timp compania a înregistrat o creştere a costurilor operaţionale cu 48%, potrivit Variety, citat de news.ro.
În plus, veniturile din publicitate au scăzut cu 21% - tendinţă alimentată de pandemie, a precizat compania, care estimase o scădere mai mare.
"Afacerea noastră a mers bine în trimestrul al doilea şi continuă să o facă la un nivel înalt, în ciuda nesiguranţei continue din jurul pandemiei de Covid-19", a transmis compania acţionarilor.
Potrivit Spotify, după o scădere "modestă" a orelor de consum înregistrată în primul trimestru, până pe 30 iunie "orele de consum, la nivel global, au revenit la niveluri înregistrate înaintea Covid".
În acest moment, toate regiunile din lume, inclusiv America de Nord şi Europa, "şi-au revenit complet", cu excepţia Americii Latine, care se situează la 6% sub nivelurile anterioare crizei sanitare.
Spotify prevede pentru a doua jumătate a anului 2020 o creştere continuă a numărului utilizatorilor şi a abonaţilor, scrie Variety.
Pentru al treilea trimestru, este aşteptat ca numărul total al utilizatorilor activi lunar să ajungă la 312 - 317 milioane, iar cel al abonaţilor, la 140 - 144 de milioane.
Pentru al patrulea trimestru, compania estimează că va avea 328 - 348 de milioane de ultilizatori activi lunar şi 146 - 153 miloane de abonaţi plătitori.
Venitul total pentru trimestrul al doilea a fost de 1,89 de miliarde de euro, cu 13% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în conformitate cu aşteptările. În acelaşi timp, pierderile nete ale Spotify au crescut la 356 de milioane de euro, faţă de 76 de milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Venitul mediu pe utilizator în rndul abonaţilor a fost acum de 4,41 euro, cu 9% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Serviciul Spotify este disponibil acum în 92 de pieţe din lume, după ce a fost lansat luna aceasta în Rusia şi câteva ţări europene.
Săptămâna trecută, Spotify şi Universal Music Group au anunţat semnarea unui acord multianual de marketing şi licenţiere prin care UMG, cea mai mare companie din industria muzicală, va plăti pentru promovarea artiştilor pe platforma de streaming.