O lume în tranziţie, 5 tendinţe în plăţi de urmărit în 2023

M.C.
Companii / 22 decembrie 2022

O lume în tranziţie, 5 tendinţe în plăţi de urmărit în 2023

2022 a fost, din multe puncte de vedere, un an de tranziţie. Din fericire, mulţi dintre noi am trecut de la perioadele de izolare la o nouă normalitate, care evoluează încet, dar sigur, potrivit unui comunicat remis astăzi redacţiei. Am trecut de la munca complet la distanţă la modele noi, hibride, de la redresare la incertitudine economică pe termen scurt, în timp ce tranziţia plăţilor de la numerar la digital continuă la nivel global. În acest context, iată cinci tendinţe în peisajul plăţilor pe care le urmărim îndeaproape în 2023.

1. Reluarea călătoriilor, pentru afaceri şi recreere, alimentează consumul

Potrivit sursei citate, de-a lungul lui 2022, călătoriile au revenit la nivel global, sprijinite în mare parte de redeschiderea frontierelor, şi ne aşteptăm ca această tendinţă să continue în 2023 (în special odată cu relaxarea restricţiilor în regiunea Asia Pacific). Studiile recente derulate de Visa au indicat o creştere generală a sumei medii per călător cheltuită în străinătate între iunie şi august 2022, fapt valabil atât pentru comerţul cu amănuntul, cât şi pentru serviciile de turism, cum ar fi hoteluri, restaurante şi divertisment. Susţinută iniţial de turiştii cu venituri ridicate şi de vacanţele prelungite, creşterea cheltuielilor transfrontaliere s-a uniformizat pe măsură ce diversitatea turiştilor s-a extins şi durata călătoriilor a început să revină la normal.

În timp ce călătoriile de afaceri s-au reluat doar parţial, unii turişti profită de oferte de călătorie în destinaţii de afaceri, plătind mai puţin pe sejururi la hotel în 7 din 10 oraşe considerate destinaţii de afaceri la nivel global, comparativ cu 2019. În timp ce redresarea turismului continuă şi destinaţiile de afaceri recâştigă teren, ofertele turistice pentru oraşele "business friendly" vor persista, în condiţiile în care hotelurile şi agenţiile de turism menţin preţurile ridicate pentru turiştii de business, însă oferă tarife reduse celor care călătoresc pentru recreere ca să îşi completeze gradul de ocupare.

Cu unele graniţe care abia urmează să fie deschise - cel mai relevant exemplu fiind China - probabil există în continuare potenţial privind creşterea turismului şi a cheltuielilor de retail aferente. Datele Visa au arătat că achiziţiile turiştilor străini au revenit complet la nivelul de dinainte de pandemie în 63% din cele mai vizitate 500 de destinaţii la nivel global - un procent care, foarte probabil, va creşte în 2023.

2. Consumatorii au scopuri mai bine definite şi adoptă comportamente sustenabile

În timp ce tot mai mulţi oameni pleacă de acasă la muncă sau pentru a-şi petrece timpul liber, consumatorii adoptă comportamente şi modele de consum mai responsabile care reflectă grija faţă de mediu şi schimbările climatice. Potrivit unui studiu recent publicat de Skift şi McKinsey, 40% dintre turiştii din întreaga lume au fost dispuşi să plătească cu cel puţin 2% mai mult pe bilete de avion neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon. Anterior, studii similare arătau că doar 14% dintre călători au făcut acest lucru.

În 2023, ne aşteptăm să vedem mai mulţi consumatori care merg în această direcţie, pe măsură ce mai multe opţiuni devin disponibile. Oferte precum pachetul Visa Eco Benefits şi parteneriatul cu Ecolytiq oferă consumatorilor acces la beneficii şi informaţii, cum ar fi conştientizarea impactului climatic şi calculul amprentei de carbon, ajutându-i să facă alegeri mai informate şi sustenabile. "Recomerţul" - o altă expresie pentru comerţul circular, în care mărfurile închiriate, reumplerea, repararea, revânzarea, returnarea şi redistribuirea contribuie la alegeri mai sustenabile - creşte, de asemenea, în popularitate. 69% dintre consumatorii care au participat la un sondaj Visa recent au declarat că ar alege comercianţii cu amănuntul pe baza acestui tip de activităţi. În 2023, ne aşteptăm la mai multe beneficii pentru consumatorii care fac alegeri sustenabile şi instrumente care să îi ajute să calculeze impactul acţiunilor lor, subliniază sursa citată.

Confortul va juca, de asemenea, un rol cheie în a ajuta consumatorii să facă alegeri sustenabile în viaţa de zi cu zi. De exemplu, plata pentru transportul public cu cardul contactless sau un dispozitiv de plată mobil înseamnă că nu mai este nevoie de un card de transport dedicat, un bilet de hârtie sau de numerar atunci când folosim mijloacele de transport în comun. A doua ediţie a sondajului Visa privind viitorul mobilităţii urbane a arătat că 91% dintre respondenţi se aşteaptă ca plăţile contactless să facă parte din experienţa lor de călătorie. Ne aşteptăm ca, în viitor, plăţile contactless să devină standardul pentru transportul public - oferind o experienţă îmbunătăţită, eficientă şi sustenabilă atât pentru călători, cât şi pentru operatorii de transport. În contextul în care reţeaua Visa a depăşit un miliard de tranzacţii contactless realizate în sistemele de transport la nivel global în numai zece luni în 2022 şi a încheiat anul fiscal cu peste 1,2 miliarde de tranzacţii, nu vedem semne de încetinire a dezvoltării în această direcţie

3. Business-to-business 3.0

Inovaţia în segmentul plăţilor business-to-business (B2B) va alimenta un nou val de transformare digitală. În 2023 şi mai departe, vom vedea o versiune 3.0 a plăţilor B2B, una în care noua frontieră a comerţului global B2B este digitală, sigură, rapidă, flexibilă şi continuă. Vom asista la creşterea plăţilor mobile B2B, pe măsură ce creşte preferinţa pentru plăţile prin telefon, iar digitalizarea plăţilor B2B va alimenta creşterea achiziţiilor în comerţul electronic de tip business-to-business.

Tot mai mai multe companii oferă acum plăţi online şi este de aşteptat ca 80% din tranzacţiile B2B să fie digitale până în 2025. Digitalizarea procesului de afaceri va continua să accelereze tranzacţiile B2B şi ofertele de plată integrate, dincolo de cecuri şi facturi pe hârtie. Companiile văd deja beneficiile facturilor electronice şi a plăţilor digitale. Din ce în ce mai multe guverne fac progrese privind digitalizarea plăţilor. Băncile, procesatorii şi reţelele de plată continuă să facă progrese în ceea ce priveşte dezvoltarea de noi cazuri de utilizare a cardurilor virtuale. Inovaţia va continua, deoarece ecosistemul oferă mai multe caracteristici şi funcţionalităţi pentru a eficientiza plăţile şi operaţiunile de afaceri.

4. Noi soluţii se întrezăresc dincolo de iarna cripto

Piaţa criptomonedelor şi-a primit porţia de volatilitate în ultimul an. Deşi viitorul nu este încă foarte clar, în această iarnă cripto, ne aşteptăm ca o serie de concepte mai puţin durabile să fie abandonate, în timp ce altele bazate pe abordări echilibrate şi conforme să dezvolte în continuare soluţii web utile pentru întreprinderi şi consumatori. În urma problemelor de lichiditate recente, sperăm că platformele cripto depun eforturi pentru a se asigura că există măsuri de protecţie adecvate şi transparenţă pentru clienţi.

În viitorul imediat, observăm o concentrare a guvernelor, băncilor centrale, instituţiilor financiare tradiţionale şi fintech-urilor asupra banilor programabili şi a plăţilor - fie pentru monedele digitale ale băncilor centrale (CBDC), monede stabile (stablecoins) sau alte tipuri de bani fiat tokenizaţi. Utilizarea plăţilor în noua versiune web3 include fluxurile de state de plată, microplăţile şi plăţile transfrontaliere.

Nu în ultimul rând, vedem că brandurile folosesc tehnologia NFT pentru a construi noi experienţe digitale, valorificând potenţialul pentru noi cazuri de utilizare în comerţ, plăţi şi programe de loialitate. Aceste experienţe sunt adesea centrate pe crearea de avatare unice, elemente digitale care le însoţesc pe cele fizice şi invers, precum şi platforme de loialitate. În 2023, ne aşteptăm ca această tendinţă să se accelereze, pe măsură ce brandurile caută să-şi aprofundeze relaţiile şi angajamentele cu clienţii, se precizează în comunicat.

5. Frauda se adaptează la o lume "hibridă"

Pe măsură ce tot mai multă lume adoptă un stil de viaţă şi de muncă "hibrid", fraudatorii îşi adaptează tacticile şi găsesc noi modalităţi de a înşela consumatorii. Întrucât tot mai mulţi turişti plătesc pentru zboruri, hoteluri, mâncare şi fac tot felul de achiziţii pe parcursul călătoriei, fraudatorii au mai multe oportunităţi de a obţine acces la date sensibile. Odată cu revenirea turismului, probabil vom continua să vedem o creştere a fraudelor transfrontaliere. Un sondaj Visa recent a constatat că mai mult de jumătate (58%) dintre turişti au declarat că sunt îngrijoraţi de posibilitatea fraudării cardurilor lor de credit sau de debit în timpul călătoriei.

Poate că cea mai nouă ameninţare sunt identităţile sintetice - atunci când escrocii formează o nouă identitate pornind de la unele informaţii de identificare personală. Ne aşteptăm ca întreprinderile mici să fie în continuare ţinte, deoarece adesea nu au resursele sau cunoştinţele necesare pentru a acorda prioritate instrumentelor de securitate şi altor măsuri de protecţie.

Toate acestea înseamnă că securitatea şi încrederea vor rămâne critice. Tehnologiile de autentificare de ultimă generaţie utilizate pentru protecţia utilizatorilor, cum ar fi EMV 3D Secure (EMV 3DS), contribuie la securitatea comerţului electronic global în timp real. Metodele şi soluţiile digitale de plată, cum sunt cardurile virtuale, vor continua să facă totul mai uşor şi mai sigur, de la achiziţionarea de bilete de avion până la împărţirea notei de plată la cină. Companiile vor deveni, de asemenea, mai conştiente de importanţa investiţiei în instrumente de securitate pentru a preveni frauda şi poliţe de asigurare care să ajute la atenuarea impactului unei eventuale fraude.

O lume în tranziţie

Tranziţia către digital este în desfăşurare - cu un ritm accelerat în anii de pandemie - însă nu toată lumea beneficiază de această transformare. 29% dintre adulţii din ţările în curs de dezvoltare sunt în continuare în afara sistemului financiar formal şi 43% dintre adulţii din economiile emergente se bazează exclusiv pe numerar. Având în vedere că 70% din noua valoare creată în economia globală se bazează pe câştigurile de productivitate din adoptarea tehnologiei digitale, mai este mult de lucru, se menţionează în comunicat.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9748
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7860
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3158
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0002
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.6698

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb