Compania germană de transport regional RMV a început astăzi să construiască o staţie de alimentare în apropiere de Frankfurt, care va utiliza hidrogenul rezultat în urma unor procese chimice pentru a alimenta cea mai mare flotă de trenuri pe hidrogen din lume, conform unui comunicat de presă.
Secretarul de Stat Deutschendorf a dat semnalul de start pentru acest proiect în ziua de luni, 26 octombrie, împreună cu Directorul Executiv al RMV, Prof. Knut Ringat, Dr. Jörg Nikutta, Director Executiv al Alstom Germania şi Austria, şi Dr. Joachim Kreysing, Director Executiv al Infraserv Höchst, operatorul parcului industrial. Alstom furnizează trenurile cu celule de combustie pe care RMV le va utiliza, în timp ce Infraserv Höchst, operatorul parcului industrial, va construi şi va opera staţia de alimentare.
Hessa, pionier în concepte de mobilitate prietenoase cu mediul
"Hessa a preluat rolul de pionier în dezvoltarea viitoare a conceptelor de mobilitate favorabile mediului înconjurător," a afirmat Secretarul de Stat Jens Deutschendorf. "Transportul feroviar fără emisii, care va deveni o realitate în regiunea noastră în viitorul apropiat, reprezintă contribuţia noastră la atingerea obiectivelor de protecţie climatică şi va face ca transportul public local să devină şi mai atractiv, drept o alternativă la autoturism."
RMV: Record mondial deţinut prin flota sa cu celule de combustie
Pentru asocierea din domeniul transportului Rin-Main, proiectul prezintă o semnificaţie deosebită. "Prin intermediul trenurilor cu celule de combustie realizate de Alstom, vom deschide un nou capitol al mobilităţii fără emisii în cadrul RMV," a afirmat Directorul Executiv al RMV, Prof. Knut Ringat, la ceremonia de inaugurare. "Cu ajutorul celor 27 de vehicule, stabilim un record mondial: Niciunde în lume nu există, în prezent, o flotă cu celule de combustie atât de extinsă, în transportul public local". Prof. Ringat a lăudat cooperarea excelentă dintre producătorul de material rulant Alstom şi Infraserv Höchst: "Sunt încântat să vă anunţ că avem capacitatea de a finaliza acest proiect gigantic, la timp şi cu încadrare în bugetul stabilit." Valoarea comenzii totale este de 500 de milioane de euro.
Trenurile Alstom: Fără emisii şi cu nivel scăzut de zgomot prin Taunus
"Ceremonia inaugurală de astăzi deschide calea unei noi ere în traficul feroviar fără emisii, în regiunea Rin-Main. Suntem încântaţi că Infraserv va prelua alimentarea trenurilor noastre de serie pentru RMV," a afirmat Dr. Jörg Nikutta. Trenurile cu hidrogen "Coradia iLint" ale Alstom, care, în limita unei autonomii de 1.000 de kilometri, se pot deplasa o zi întreagă în reţeaua RMV, vor înlocui locomotivele alimentate cu diesel, comandate de sucursala Fahma aparţinând RMV, pe liniile RB 11 (Frankfurt-Höchst - Bad Soden), RB12 (Frankfurt-Königstein), RB15 (Frankfurt - Bad Homburg - Brandoberndorf) şi RB16 (Friedrichsdorf - Friedberg). Primul tren de călători din lume alimentat cu celule de combustie de hidrogen operează fără niciun fel de emisii, este silenţios şi emite doar vapori de apă şi condens.
Infraserv Höchst: Dedicaţi tehnologiei cu hidrogen şi celule de combustie
Infraserv Höchst, societatea de operare a Industriepark Höchst, care are o suprafaţă de 4,6 kilometri pătraţi, a activat în sectorul tehnologiilor cu hidrogen şi celule de combustie de mai mulţi ani. Prima staţie de alimentare cu hidrogen pentru autovehicule a fost pusă în funcţiune în anul 2006. "Suntem extrem de mândri de faptul că Infraserv Höchst şi Industriepark Höchst vor putea contribui la dezvoltarea continuă a acestei tehnologii a viitorului," a afirmat Dr. Joachim Kreysing, Director Executiv al Infraserv Höchst. Industria chimică a fost, în mod tradiţional, unul dintre sectoarele industriale din Germania care produc tehnologii inovatoare. "Chiar şi întrebarea presantă despre conceptele de mobilitate ale viitorului şi alimentarea cu energie îşi poate găsi răspuns doar dacă acesta vine din partea industriei chimice," a afirmat Dr. Kreysing.
Potrivit comunicatului, Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV) este una dintre cele mai mari asocieri din domeniul transportului din Germania. Coordonează şi organizează traficul regional de autobuze şi feroviar pe o suprafaţă aproximativă de 14.000 de kilometri pătraţi. Aceasta reprezintă în jur de două treimi din suprafaţa statului Hessa. În jur de 5 milioane de persoane locuiesc în zona acoperită de reţea. Dacă includem şi locuitorii zonelor tarifare de tranzitare, cifra se ridică la 6,7 milioane. Reţeaua a fost lansată în 1995 şi, din acel moment, din ce în ce mai multe persoane au ales RMV: 805 milioane de pasageri au călătorit în reţea, în anul care s-a încheiat. În acest fel, RMV îşi depune contribuţia semnificativă la dezvoltarea zonei Rin-Main, ca regiune metropolitană vibrantă. www.rmv.de
Deschizând calea către o mobilitate mai ecologică şi mai inteligentă pe plan global, Alstom dezvoltă şi pune pe piaţă sisteme integrate care oferă fundaţiile sustenabile ale viitorului în transport. Alstom oferă o gamă completă de echipamente şi servicii, de la trenuri de mare viteză, metrouri, tramvaie şi autobuze electrice, la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului şi soluţii de mobilitate digitale. Alstom a întregistrat vânzări în valoare de 8,2 miliarde de euro şi avea comenzi înregistrate în valoare de 9,9 miliarde de euro, pentru anul fiscal 2019/20. Având sediul în Franţa, Alstom activează în peste 60 de ţări şi are peste 38.900 de angajaţi, notează sursa citată.
Conform comunicatului, Coradia iLint este primul tren de călători din lume alimentat cu hidrogen, care generează energie electrică pentru propulsie. Acest tren cu zero emisii este silenţios şi emite doar vapori de apă şi apă în stare de condens. Prezintă mai multe inovaţii diferite: conversie în energie curată, stocare flexibilă de energie în baterii şi gestionarea inteligentă a puterii motoare şi energiei disponibile. Proiectat special pentru utilizarea pe linii neelectrificate, susţine operarea curată şi sustenabilă a trenurilor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.10.2020, 00:47)
Ce tare