Actualul ministru al Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, nu este un "fan" al învăţământului online, mai multe declaraţii ale sale stau mărturie pentru acest lucru. În ultima perioadă, pe fondul apariţiei valului al treilea al pandemiei, ministrul încearcă să blocheze, pe cât se poate, reînchiderea şcolilor.
Ministrul Educaţiei i-a solicitat ministrului Sănătăţii, Vlad Voiculescu, să analizeze "cu celeritate" propunerea potrivit căreia şcolile să treacă în sistem online numai în situaţia în care la nivelul localităţii este declarată starea de carantină. Cei doi s-au înţeles în această privinţă, potrivit lui Cîmpeanu: "Am stabilit împreună cu domnul ministru al Sănătăţii, şi îi mulţumesc, faptul că vom modifica ordinul de ministru comun, în aşa fel încât elevii vor merge la şcoală până la instituirea carantinei. Vor merge la şcoală cu restricţiile deja cunoscute, în conformitate cu scenariul verde, galben şi mai ales roşu. Vom modifica în ordinul de ministru comun sintagma "şcolile intră în online la pragul de 6 la mie' cu sintagma "şcolile intră în online la intrarea în carantină'". Ministerul Educaţiei propune într-o adresă modificarea Ordinului pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor sau instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2: "Având în vedere interesul comun al celor două autorităţi de a asigura desfăşurarea procesului de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică, cunoscând faptul că în şcoli se respectă regulile de protecţie împotriva îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, mai riguros decât în multe alte locuri, pentru a preveni agravarea pierderilor în educaţie şi tulburărilor de socializare în rândul elevilor, conştientizând importanţa procesului de învăţământ, vă adresăm rugămintea de a analiza cu celeritate prezenta propunere a Ministerului Educaţiei de modificarea a Ordinului nr. 3235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât şcolile trec în sistem online numai în situaţia în care la nivelul localităţii este declarată starea de carantină. Astfel, urmează să fie avute în vedere modificările corespunzătoare pentru art. 2 alin (3) şi art. 3 din actul administrativ anterior menţionat".
Sorin Cîmpeanu a susţinut vehement ideea ca şcolile să rămână deschise: "Susţin în continuare principiul că şcolile trebuie închise ultimele, doar dacă situaţia epidemiologică o impune. Dacă o impune, nu avem nimic de spus, dar e foarte important: măsura de închidere a şcolilor fără alte măsuri complementare - vedem cu toţii ce înseamnă lipsa unor măsuri complementare, mai ales cei care locuim în zone carantinate - nu va produce efectul dorit". Sorin Cîmpeanu consideră că în şcoli se respectă regulile de protecţie "mult mai riguros decât în multe alte locuri".
El a afirmat că se va lua în considerare, având în vedere agravarea situaţiei epidemiologice, modificarea structurii anului şcolar, în aşa fel încât printr-o prelungire a vacanţei de primăvară să se reprogrameze, "dacă va fi cazul", examenele naţionale.
În ceea ce priveşte copiii care locuiesc în zone aflate în carantină, dar învaţă în zone necarantinate, ministrul Educaţiei susţine că există un formular oficial care le permite acestora şi părinţilor să meargă la şcoală, indicând punctul e) în secţiunea II a formularului: "Dacă poţi merge pentru cumpărături sau pentru alte motive, nu văd de ce nu ai putea să mergi la şcoală". Ministrul s-a declarat şi adversar al sistemului hibrid, pe care l-a considerat complet ineficient.