Compania Oil Terminal Constanţa, operatorul terminalului petrolier de stat de la Marea Neagră, a fost dată în judecată de sindicat, care cere să înregistreze la ITM Constanţa Actul Adiţional la contractul colectiv de muncă. Dosarul nu are încă termen de judecată, informează news.ro.
"Societatea Oil Terminal informează acţionarii şi investitorii că în data de 12 mai 2021 s-a primit la sediul Oil Terminal cererea de chemare în judecată care face obiectul dosarului nr. 3281/118/2021 aflat pe rolul Tribunalului Constanţa prin care reclamantul, Sindicatul Oil Terminal SA, solicită instanţei de judecată să pronunţe o hotărâre prin care să oblige pârata Oil Terminal SA la înregistrarea la ITM Constanţa a Actului Adiţional la CCM prin care părţile au convenit acordarea unor majorări salariale începând cu 1 iulie 2021 sub rezerva aprobării BVC în forma propusă. Precizăm că în şedinţa AGA din 29 aprilie 2021 acţionarii nu au aprobat varianta de BVC care cuprindea majorările salariale invocate mai sus, ci varianta de BVC care cuprinde doar reîntregire a salariilor aferentă majorărilor acordate în 2020, prin urmare negocierile dintre părţi au fost reluate. Dosarul nu are încă termen de judecată, Oil Terminal SA va proceda la efectuarea tuturor demersurilor procedurale care se impun în această speţă", a anunţat compania pe Bursa de Valori Bucureşti (BVB).
De asemenea, pe 29 aprilie a avut loc, la sediul companiei, un protest spontan prin care angajaţii spuneau că sunt nemulţumiţi că nu a aprobat bugetul care prevedea, pe lângă altele, şi creşterea salariilor cu 4% anul ăsta pentru angajaţi. Anterior, la 26 aprilie 2021, membrii Sindicatului din cadrul Societăţii OIL Terminal SA din Constanţa au protestat la Ministerul Energiei din Capitală pentru acelaşi motiv. Aceştia solicitau respectarea înţelegerii între conducerea companiei şi sindicat cu privire la încheierea unui act adiţional la contractul colectiv de muncă care să cuprindă creşteri ale salariilor care să acopere rata inflaţiei.
Compania a avut în 2020 o cifră de afaceri de 191,5 milioane lei şi un profit net de 3,7 milioane lei.
Compania are 950 de angajaţi.
Societatea Oil Terminal este listată la Bursa de Valori Bucureşti şi are o valoare de piaţă de 108,6 milioane lei.
Oil Terminal Constanţa are o capacitate de depozitare de circa 1,5 milioane metri cubi şi este cel mai mare operator pe mare din portul Constanta, specializat în manipularea ţiţeiului, produselor petroliere, petrochimice lichide şi alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export şi tranzit.
Principalii competitori pe piaţă internă ai Oil Terminal sunt: terminalul din Portul Midia, exploatat de Rompetrol Rafinare, terminalul Unicom-Oil Terminal din Galaţi, Frial SA Constanţa şi Minmetal SA Constanţa. Principalii competitori pe piaţa externă sunt: terminalul portului Omisalje din Croaţia, care a preluat în totalitate tranzitul de ţiţei către Serbia, şi terminalul Reni.