Autorităţile vor face "toate demersurile posibile" pentru privatizarea Fabricii de Avioane de la Craiova, potrivit edilului local Lia Olguţa Vasilescu. Aceasta a precizat că există deja discuţii cu compania "Alenia Aeronautica" din Italia, care a fost interesată şi în anii trecuţi să preia uzina.
Lia Olguţa Vasilescu a afirmat, citată de Mediafax, că trebuie găsită o modalitate pentru a pivatiza "rapid" Fabrica de Avioane Craiova.
Decizia vine în contextul în care fabrica a fost profund afectată de criza financiară, contractele fiind tot mai puţine, iar angajaţii primind salariile cu întârziere. Conducerea fabricii a reuşit să plătească salariile pentru luna noiembrie, după ce a fost încheiat un contract cu Minisetrul Apărării Naţionale pentru repararea a două avioane.
În anul 2008, "Alenia Aeronautica" a cumpărat caietul de sarcini pentru privatizarea Fabricii de Avioane Craiova, însă AVAS a desemnat câştigătoare firma "Aero Vodochody" din Cehia, cu care nu a ajuns la o înţelegere până în final.
În iunie 2012, ministrul Apărării Naţionale de atunci, Corneliu Dobriţoiu, anunţa că ministerul de resort va acorda Fabricii de Avioane de la Craiova 8,6 milioane de lei pentru repararea a două avioane, în baza unui contract-cadru semnat la Bucureşti.
Tot atunci, liderul de sindicat al Fabricii de Avioane Craiova, Victor Peţa, declara că "o parte semnificativă" din bani va fi folosită pentru plata salariilor angajaţilor.
Ministerul Apărării Naţionale este principalul client al Fabricii de Avioane Craiova, având în proprietate aproximativ 20 de aeronave, care au fost fabricate de-a lungul timpului la Craiova.
În 27 martie 2012, Marin Stancu, directorul general al SC "Avioane" SA Craiova, a fost eliberat din funcţie de ministrul Economiei, în urma unui protest spontan al angajaţilor, care au cerut plata salariilor restante. Noul director general al companiei este Ioan Sava, care are mandat până în martie 2014.
Fabrica de Avioane din Craiova mai are 296 de angajaţi, numărul lor diminuându-se constant după 1990, când uzina avea peste 4.700 de salariaţi. Fabrica a fost scoasă la privatizare de mai multe ori, însă acţionarul majoritar a rămas în continuare statul român.