• OMV se concentrează asupra segmentului "Transport Comercial Rutier" (CRT)
• Primele staţii de distribuţie "OMV EuroTruck" au fost deschise în Austria - personalizate pentru segmentul de transport profesionist. Patruzeci şi cinci de staţii vor fi deschise în Europa Centrală până în 2009
• Pachetul de produse şi servicii "OMV EuroTruck" optimizează managementul flotelor de vehicule, stabilirea rutelor şi a costurilor
OMV, grupul lider în industria de petrol şi gaze din Europa Centrală, intenţionează să îşi dezvolte prezenţa în industria transportului şi să devină unul dintre cei mai importanţi parteneri ai industriei de transport european în segmentul "Transport Comercial Rutier". Astfel, OMV deschide o nouă reţea de staţii de distribuţie carburanţi, personalizate pentru a îndeplini cerinţele companiilor de transport. Primele trei staţii, operate sub marca "OMV EuroTruck" au fost deschise în Austria (St. Valentin, Suben, Lieboch). Până în 2009, reţeaua va include 45 de staţii "OMV EuroTruck" amplasate pe principalele căi de transport din Europa Centrală. În plus, noul pachet de produse şi servicii "OMV EuroTruck" oferă industriei de transport servicii complexe pentru managementul flotelor de vehicule, stabilirea rutelor, simplificarea administrării şi prin urmare, pentru optimizarea costurilor.
Până în 2010, traficul rutier in Uniunea Europeană va creşte cu 43% faţă de anul 2005. În ţările care au aderat recent la UE, creşterea va fi de 121% (conform Cartei Albe a Politicii Europene de Transport 2010). Aceasta va conduce, de asemenea, la creşterea consumului de motorină.
Pe viitor, OMV intenţionează să îşi mărească aportul la dezvoltarea industriei de transport. Directorul executiv adjunct al OMV, Gerhard Roiss a declarat: "Industria de transport europeană se luptă cu presiunea crescută a costurilor. "OMV EuroTruck" oferă clienţilor noştri stabilirea precisă a rutelor prin Europa, costuri de administrare reduse, managementul transparent al flotelor de vehicule şi prin urmare, îi ajută pe aceştia să îşi conducă afacerea într-un mod mai eficient din punct de vedere al costurilor. Acesta este un pachet full-service, cu beneficii directe pentru consumator".
Până în 2010, OMV intenţionează să îşi dubleze vânzările de motorină către industria de transport de la aproximativ 800kt (kilotone) în prezent până la peste 1.600 kt şi să îşi marească astfel cota de piaţă în segmentul "Transport Comercial Rutier" până la 20%.
Noua reţea de staţii de distribuţie "OMV EuroTruck"
OMV a optat pentru o nouă reţea de staţii de distribuţie "OMV EuroTruck", neasistate de personal, concepute pentru a îndeplini cerinţele industriei de transport din Europa. Vehiculele de mare tonaj pot fi alimentate simplu şi rapid cu motorină şi cu AdBlue, soluţia care reduce emisiile. Primele trei staţii "OMV EuroTruck" au fost deschise de curând în Austria (St. Valentin/ regiunea de sud a Austriei, Suben/regiunea de nord a Austriei, Lieboch/Styria).
Încă cinci staţii "OMV EuroTruck" vor fi operaţionale în acest an în Austria, patru în Republica Cehă şi cinci în Slovenia. Până în 2009, reţeaua "OMV EuroTruck" va fi extinsă la 45 de staţii amplasate pe şoselele principale din Europa Centrală.
Plăţi fără numerar prin "OMV EuroTruck Card"
Plăţile fără numerar sunt procesate cu noul "OMV EuroTruck Card". Clienţii pot folosi cardul în întreaga reţea de staţii distribuţie carburanţi OMV şi la peste 300 de staţii Routex4Truck în 30 de ţări europene. Taxele de autostradă pot fi plătite cu acest card, de asemenea.
Stabilirea rutelor prin metoda preţurilor actualizate din staţiile de distribuţie
Un sistem de identificare a rutelor va fi lansat până la sfârşitul anului 2007. Transportatorii vor putea astfel sa işi optimizeze rutele prin preţurile actualizate din staţiile de distribuţie şi prin condiţiile individuale.
Reducerea cheltuielilor administrative şi creşeterea siguranţei
"OMV EuroTruck Fleet Online" (Flota Online OMV EuroTruck) este un instrument pentru optimizarea managementului flotelor de vehicule. Clientul poate să controleze tranzacţiile efectuate prin card la nivel central. Pentru a reduce eforturile administrative, clientul primeşte o factură totală ce include toate tranzacţiile individuale listate în mod transparent. La cerere, OMV se ocupă de rambursarea TVA-ului specific ţării unde se face alimentarea şi serviciile pentru client.
În 2007, terminalele de plată din staţiile "OMV EuroTruck" din Republica Cehă vor fi conectate online la OMV. În acest mod, o posibilă utilizare greşită a "OMV EuroTruck Card" va fi putea oprită rapidă de către OMV. În 2009, toate staţiile de alimentare "OMV EuroTruck" vor dispune de conexiune online.
Siguranţa furnizării şi standardele ridicate de calitate sunt esentiale pentru OMV
Cu rafinării în Germania, Austria şi România, având sediul central al produselor chimice în Linz, OMV oferă industriei de transport o excelentă siguranţă a furnizării şi standarde de înaltă calitate a carburanţilor şi lubrifianţilor. Principiul "one-stop" (o singură oprire) face posibil ca OMV să le ofere clienţilor motorină, lubrifianţi şi AdBlue atât pe şoselele din Europa cât şi pe plan local.
OMV Aktiengesellschaft
Cu vânzările grupului de 18,97 miliarde de Euro şi de 40.993 angajaţi în 2006, precum şi cu o capitalizare de piaţă de aproximativ 13 miliarde euro, OMV Aktiengesellschaft este cea mai mare companie industrială listată la bursa din Austria. În calitate de lider pe piaţa de petrol şi gaze naturale din Europa Centrală, OMV activează în 13 ţări în domeniul Rafinare & Marketing (R&M). În domeniul Explorare & Producţie (E&P), OMV activează în 19 ţări pe cinci continente. În segmentul de gaze naturale, OMV dispune de facilităţi de depozitare şi de o reţea de conducte de 2.000 km şi transportă anual 45 miliarde m³ în ţări precum Germania sau Italia. OMV deţine participaţii la fabrici de produse chimice şi petrochimice: o participaţie de 50% la AMI Agrolinz International GmbH şi 35% la Borealis A/S, unul dintre cei mai mari producători de polielofină. Alte proprietăţi importante: 51% la Petrom SA, 50% la Econgas GmbH., 45% la Consorţiul de rafinării BAYERNOIL, precum şi 10% din compania ungară MOL.
Prin achizitia pachetului majoritar al acţiunilor Petrom, OMV a devenit cel mai mare grup de petrol şi gaze din Europa Centrală, cu rezerve de ţiţei şi gaze de aprox. 1,3 miliarde bep, o producţie zilnică de circa 324.000 barili şi o capacitate anuală de rafinare de 26,4 milioane tone. OMV dispune în prezent de peste 2.540 de statii de distribuţie în 13 ţări. Cota de piaţă a grupului în segmentul de Rafinare şi Marketing (comercializare) în regiunea Dunării este în prezent de aproximativ 20%.
OMV şi-a consolidat poziţia de lider în zona de dezvoltare europeană, prin achiziţia a 34,96% din Petrol Ofisi, compania lider în sectorul de retail şi comercial din Turcia.
În iunie 2006, OMV a înfiinţat OMV Future Energy Fund, o subsidiară deţinută în totalitate, pentru a dezvolta proiecte de energie regenerabilă. Peste 100 milioane de euro sunt disponibili pentru a demara transformarea de la un group de petrol şi gaze pur către un grup energetic al cărui portofoliu să cuprindă şi energie regenerabilă.
OMV: Responsabilitate Socială Corporativă (CSR)
OMV este o companie dedicată în mod activ valorilor înscrise în Codul său de Conduită. Acestea includ un puternic simţ al responsabilităţii în raport cu mediul social şi natural, în regiunile cu o slabă dezvoltare economică. OMV depune eforturi pentru a remedia problemele economice, de mediu şi sociale legate de operaţiunile sale. Activităţile sale de responsabilitate socială se regăsesc în rapoarte bianuale realizate în concordanţă cu directivele Global Reporting Initiative.