OMV Petrom, finanţări de 350.000 euro şi consultanţă pentru crearea de afaceri sociale

Alexandru Costea
Companii / 27 mai 2015

explicaţie foto: Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom, şi trei dintre câştigătorii primei ediţii "Fabricat în Ţara lui Andrei"

explicaţie foto: Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom, şi trei dintre câştigătorii primei ediţii "Fabricat în Ţara lui Andrei"

Petrom lansează cea de-a doua ediţie "Fabricat în Ţara lui Andrei", o competiţie de afaceri sociale, antreprenorii, ONG-urile, PFA-urile, SRL-urile sau întreprinderile individuale interesate având posibilitatea de a se înscrie în perioada 27 mai - 2 iulie.

În august, juriul competiţiei va selecta 35 de finalişti, aceştia urmând să parcurgă o etapă de pregătire, în care vor primi consultanţă axată pe nevoile individuale ale fiecărui finalist şi sprijin financiar pentru a testa fezabilitatea ideilor (realizarea unui studiu de piaţă, fabricarea unui prototip al produsului, etc.).

Câştigătorii vor fi anunţaţi în luna aprilie 2016 şi vor primi finanţare nerambursabilă de până la 32.000 de euro fiecare, pentru a demara afacerile sociale.

Finanţarea este completată de orele de consultanţă oferite antreprenorilor pe toata durata proiectului, în cadrul atelierelor de lucru specializate sau sesiunilor individuale de pregătire în domenii cheie pentru viitoarele afaceri: management financiar, legislativ, marketing, distribuţie, etc.

Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom, a declarat: "Acum doi ani, lansam Fabricat în Ţara lui Andrei- un proiect complex şi curajos, care venea cu o noutate în societatea noastră: afaceri care, dincolo de a genera profit, rezolvă şi o problemă socială. Astăzi, am dovedit că se poate şi vorbim deja despre produse Fabricate în Ţara lui Andrei. Despre cum mierea, lâna sau plantele medicinale pot schimba vieţi, pot crea locuri de muncă, pot contribui la educaţia copiilor sau pot creşte incluziunea socială. A doua ediţie Fabricat în Ţara lui Andrei îşi propune să susţină şi să educe în continuare viitorii antreprenori în realizarea unor afaceri sociale de succes care sa aducă valoare şi comunităţilor în care activează".

Competiţia este deschisă tuturor care îşi doresc să iniţieze o afacere socială în una dintre comunităţile vizate de proiect. Cele 29 de comunităţi sunt: Miceşti (judeţul Argeş); Zemeş, Moineşti, Slănic Moldova (judeţul Bacău); Suplacu de Barcău, Marghita (judeţul Bihor); Scorţoasa, Tişău, Berca (judeţul Buzău); Corbu (judeţul Constanţa); Moreni, Aninoasa, Gura Ocniţei (judeţul Dâmboviţa); Clejani, Mârşa (judeţul Giurgiu); Bustuchin, Turburea, Ţicleni (judeţul Gorj); Movileni, Poboru (judeţul Olt); Poiana Câmpina, Podenii Noi, Scorţeni (judeţul Prahova); Marca (judeţul Sălaj); Videle, Cosmeşti, Siliştea, Scurtu Mare (judeţul Teleorman); Mădulari (judeţul Vâlcea).

Până la finalul lui 2015, 33 de locuri de muncă vor fi create pentru oamenii din comunităţile cheie, 481 de localnici vor beneficia de venituri suplimentare iar 171 de persoane vor primi instruire pentru o meserie.

Mihaela Vasiloi, reprezentanta Asociaţiei ALIAT, câştigătoare a primei ediţii a competiţiei: "Fabricat în Ţara lui Andrei este mai mult decât o competiţie de afaceri sociale. E un proces prin care ideea ta de bussines se dezvoltă odată cu tine şi comunitatea din care faci parte. Aproape doi ani în cadrul Fabricat în Ţara lui Andrei sunt cât ani întregi de învăţare şi pregătire. Au fost alături de noi experţi din zona de business şi consultanţi din cadrul Fundaţiei NESsT. Ne-au ajutat pe toată perioada de pregătire prin training-uri intensive şi consultanţă individuală, dar şi în momentul implementării".

Andreea Urse, câştigătoare a primei ediţii şi fondatoarea Eco Herbal a afirmat: "Prin afacerea socială dezvoltată în Fabricat în Ţara lui Andrei am oferit consultanţa şi materialul semincer necesar localnicilor din Ghimpaţi, judeţul Giurgiu, astfel încat ei să poată cultiva şi recolta plantele medicinale şi aromatice pe care noi le comercializăm. În primul an de activitate, am implicat 8 gospodării, am integrat în activităţi persoane cu risc de excluziune socială, am ţinut ateliere de protecţia mediului pentru copiii din zonă. Comunitatea s-a mobilizat odată cu noi".

Competiţia este organizată în parteneriat cu Fundaţia NESsT, o organizaţie internaţională specializată în dezvoltarea de afaceri sociale în ţările în curs de dezvoltare. Rolul său va fi de a asigura selecţia şi consultanţa pentru dezvoltarea afacerilor sociale în primii ani de la înfiinţare.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb