Reprezentanţi ai Organizaţiei Patronale "Operatorul Portuar" vor participa mâine la prezentarea unei versiuni preliminare a Master Planului pentru Portul Constanţa, la invitaţia companiei care îl administrează - CN APMC, ocazie cu care reprezentanţii solicită constituirea unei comisii de lucru şi dezbatere a acestei versiuni.
Potrivit "Operatorul Portuar", pentru eficienţa dezbaterilor şi identificarea celor mai bune soluţii "este imperios necesar ca această comisie să fie alcătuită din reprezentanţi ai CN APM SA, reprezentanţi ai Consorţiului de consultanţă Ernst & Young SRL - INROS LACKNER SE, un reprezentant al Federaţei Naţionale a Sindicatelor Portuare, precum şi din 3 reprezentanţi ai Operatorului Portuar".
"Pornind de la obiectivul principal al strategiei maritime la nivel european, respectiv o bună gestionare în domeniu, care să reunească la un loc administraţia portuară şi operatorii privaţi în procesul de luare a deciziilor cu impact major, este evident că propunerea organizaţiei noastre vine în sprijinul dvs., în scopul elaborării unui Master Plan care să prezinte o viziune integrată şi sustenabilă", se arată în răspunsul "Operator Portuar" la invitaţia CN Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa.
Totodată, "în virtutea respectării principiului transparenţei decizionale şi a unui dialog constructiv", Operator Portuar cer, totodată, desemnarea Operatorului ca membru în cadrul Grupului de lucru constituit la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului - Agenţia Constanţa.
Necesitatea desemnării Operatorului Portuar ca membru în cadrul Grupului de lucru constituit la nivelul ANPM - Agenţia Constanţa - conform prevederilor HG 1076/2004, în vederea discutării tuturor aspectelor cu incidenţa asupra mediului sesizate cu privire la Master Planul Portului Constanţa, se impune ca o certitudine a evaluării de către toate părţile implicate a elementelor cu impact asupra mediuluim, transmit reprezentanţii Organizaţiei Patronale.
Solicitarea expresă a operatorilor portuari este ca, în cadrul întâlnirii de mâine, să fie luate în considerare toate aspectele invocate în mod recurent până acum în spaţiul public cu privire la documentul care "va pecetlui dezvoltarea pe termen scurt, mediu şi lung a unuia dintre cele mai importante porturi europene".
Într-o succintă abordare, problematica generală sesizată de Organizaţia Patronală "denotă un Master Plan prin care practic se intenţionează subminarea activităţii operatorilor portuari, cu implicaţii grave şi asupra interesului public general": nerespectarea principiului transparenţei decizionale în elaborarea Master Planului pentru Portul Constanţa; lipsa de concordanţă între Master Planul General de Transport al României şi Master Planul pentru Portul Constanţa; Master Planul abundă în date şi informaţii false, eronate, consultantul raportându-se la premise fundamental greşite în elaborarea lucrării; naţionalizarea operatorilor portuari care îşi desfăşoară activitatea în zona Portului Vechi; soluţiile propuse sunt desprinse de realitate şi lipsite de o viziune economică sustenabilă.
În sensul celor expuse, "Operator Portuar" reiterează propunerea referitoare la crearea unui cadrul reglementat în care să abordăm în mod constructiv varianta preliminară a Master Planului Portului Constanţa, în vederea remedierii tuturor viciilor şi carenţelor sesizate.
1. Master plan = disaster plan
(mesaj trimis de Catalina în data de 20.03.2015, 12:14)
In afara de faptul ca o sa ramana atatia angajati fara un loc de munca, va fi ingrozitor sa preia monopolul mafiotii aia trei Mazare, Constantinescu si Strutinsky.
2. Mazare nus e lasa
(mesaj trimis de Dan în data de 20.03.2015, 12:18)
Cu un picior in inchisoare, si Mazare tot nu se poate abtine sa puna mana pe Portul Constanta. Visul lui.
3. Cat o sa ii mai suportam?
(mesaj trimis de Radu m în data de 20.03.2015, 12:24)
Cat o sa ii mai suportam pe acesti mafioti Mazare, Constantinescu si Strutinsky? Sa-i bage mai repede in inchisoare si sa scapam si noi si portul.