Operatorii din telecomunicaţi vor putea fi amendaţi cu până la 5% din cifra de afaceri dacă nu vor informa utilizatorii despre drepturile lor, potrivit unei decizii a Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii (ANC).
Potrivit deciziei ANC, privind informarea utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, aceştia din urmă au obligaţia ca înainte de încheierea contractului să ofere un minim de informaţii despre planul tarifar şi valoarea sa pentru perioada iniţială şi serviciile incluse (abonament, extraopţiuni, telefon achiziţionat), cu toate taxele incluse.
De asemenea, utilizatorul trebuie informat despre durata minimă a contractului şi penalităţile datorate de abonat pentru încetarea contractului înainte de termen, precum şi condiţiile în care contractul se prelungeşte automat şi pe ce perioadă.
"Cu 15 zile înainte de expirarea contractului abonatul trebuie să fie informat de acest lucru prin SMS sau factură de prelungire automată a contractului cu data limită pentru notificare de încetare a acestuia", a spus preşedintele ANC, Liviu Nistoran.
Totodată, fiecare furnizor trebuie să înmâneze o procedură de soluţionare a reclamaţiilor, iar aceştia trebuie să afişeze în magazinele propri sau cele ale dealerilor.
Operatorii vor avea la dispoziţie 90 de zile de al publicarea deciziei în Monitorul Oficial pentru a implementa obligaţiile de informare. Cei care vor încălca aceste obligaţii vor fi sancţionaţi cu amenzi. Astfel, furnizorii cu o cifră de afaceri mai mică de cinci milioane lei vor fi amendaţi cu 10.000 până la 100.000 lei, iar cei cu cifre de afaceri de peste cinci milioane lei vor fi amendaţi cu 2% din aceasta.
Cei care vor recidiva vor fi amendaţi cu 5% din cifra de afaceri.
Liviu Nistiran a spus că anul trecut ANC a primit aproape 3.500 de petiţii şi solicitări de informaţii de la utilizatori care reclamau lipsa de informaţii privid tarifele sau extraopţiunil, precum şi refuzul unora de a elibera contractul cadru pentru consultare.