Creşterea semnificativă a utilizării internetului în ultimii ani şi dezvoltarea fără precedent a tehnologiilor digitale în diferite sectoare au avut ca efect direct o maturizare a pieţei digitale din România, arată un comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, studii de specialitate citate de Optimized, una dintre cele mai cunoscute agenţii din plan local specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce, arată că 8 din 10 români descoperă un produs online în special în motoare de căutare, iar aproximativ 80% dintre români au făcut cel puţin o achiziţie online în ultimul an. Cu alte cuvinte, în România, Google este motorul de căutare cel mai folosit, iar câteva exemple vin să confirme acest lucru: în fiecare lună sunt 50.000 de căutări pentru cuvantul "laptop", 75.000 pentru "mobilă de bucătărie", 110.000 pentru "rochii de ocazie".
"Referitor la comerţul electronic, există o creştere constantă a numărului de magazine online şi a volumului de vânzări. În ceea ce priveşte publicitatea online, în ultimii ani am asistat la o schimbare semnificativă în preferinţele consumatorilor, care tind să petreacă tot mai mult timp pe platforme digitale. Aceasta a dus la o creştere semnificativă a publicităţii digitale, cu investiţii din ce în ce mai mari în acest domeniu", spune Mădălina Stănescu, Managing Director-ul agenţiei de marketing online Optimized.
Foarte pe scurt, acesta punctează principalele avantaje ale folosirii instrumentelor Google Ads, între care îmbunătăţirea vizibilităţii şi a traficului şi îmbunătăţirea credibilităţii - un magazin online care apare în primele poziţii ale rezultatelor de căutare Google are mai multe şanse să fie văzut şi accesat de către potenţiali clienţi, fiind considerat totodată mai credibil şi mai de încredere, ceea ce duce la o creştere a traficului pe site şi, implicit, la o creştere a vânzărilor. Mai mult, Google oferă o varietate de instrumente de marketing digital, cum ar fi Google Ads şi Google Shopping, care pot ajuta la promovarea magazinului online şi la atragerea de clienţi noi, se precizează în comunicat.
"În următorii trei ani, este de aşteptat ca piaţa digitală din România să se dezvolte rapid, datorită mai multor factori. În primul rând, creşterea numărului de utilizatori de internet şi a penetrării smartphone-urilor, ceea ce va duce la creşterea cererilor pentru servicii şi soluţii digitale. Ca o consecinţă, vor fi tot mai multe investiţii în infrastructură şi tehnologie. Totodată, vom asista la digitalizarea afacerilor, în contextul în care companiile româneşti vor să îşi eficientizeze operaţiunile şi să se adapteze la schimbările pieţei. Acest proces va implica dezvoltarea aplicaţiilor software, adoptarea tehnologiilor noi şi investiţii în marketing digital", notează Mădălina Stănescu.
La modul general, sectorul românesc de comerţ online s-a dezvoltat continuu în ultimii ani, în 2022 fiind evaluat la 6,3 miliarde de euro, puţin peste valoarea din 2021 (6,2 miliarde de euro), potrivit potrivit estimărilor GPeC, ARMO (Asociaţia Română a Magazinelor Online) şi ale principalilor jucători din domeniu, punctate într-un studiu de piaţă. În perioada analizată, traficul magazinelor online româneşti a fost generat în proporţie de peste 80% de către dispozitivele mobile, în creştere de la 75,5% în 2021. De asemenea, din alte surse (Eurostat, Euromonitor), aflăm că 66% din utilizatorii de internet din România au făcut cel puţin o cumpărătură online în 2022, cu 8,7% mai mult faţă de 2021, ţara noastră devansând astfel Bulgaria (41%), Turcia (42%) şi Italia (49%), din unghiul acesta de abordare. Toate aceste cifre confirmă potenţialul unui domeniu care nu şi-a încetinit creşterea nici în perioadele dificile din punct de vedere economic.