Operatorul francez de telefonie Orange s-a confruntat cu un nou furt de date personale aparţinând unui număr de 1,3 milioane de clienţi şi cumpărători, după trei luni de la un atac care a afectat aproximativ 800.000 de clienţi, a informat ieri compania.
"Un număr limitat de date personale vizând clienţi şi cumpărători" a fost copiat, în cursul unei intruziuni detectate la 18 aprilie, constând în nume, prenume, adrese de e-mail în cazul în care au fost date, numere de telefon mobil şi fix, operatorul de telefonie mobilă şi Internet, dar şi data de naştere, a anunţat grupul într-un mesaj postat pe site.
Un purtător de cuvânt a precizat pentru AFP că atacul a atins 1,3 milioane de persoane, după ce a evocat iniţial "câteva zeci de mii" de persoane.
"Datele furate ar putea să fie utilizate pentru contactarea persoanelor vizate prin e-mail, SMS sau telefon, în vederea unor operaţiuni de phishing", avertizează Orange.
"Phishing"-ul este o tehnică de piratare care vizează să culeagă informaţii confidenţiale (coduri de acces sau parole) prin trimiterea de e-mailuri prezentate ca trimise de către bănci sau operatori. Victimele înşelate îşi furnizează singure datele personale infractorilor.
E-mailuri au fost trimise luni, pentru a avertiza toate persoanele vizate, a anunţat Orange. Mesajul pe care acestea l-au primit conţine un link de tip "click to call back" (accesaţi pentru a fi apelaţi), iar operatorul se angajează să le contacteze în 48 de ore pentru a le răspunde la întrebări.
Purtătorul de cuvânt a justificat perioada care a trecut de la descoprirea atacului, pe 18 aprilie, şi până la divulgarea acestuia, pe 5 mai, prin necesitatea de a cuantifica furtul de date, "de a închide reţeaua tehnică şi de a se asigura că breşa nu mai există", iar apoi pentru "îndepărtarea dublurilor de pe liste", care conţineau aceleaşi nume de mai multe ori.
Orange a recunoscut pe 2 februarie furtul datelor personale aparţinând unui număr de 800.000 de clienţi pentru servicii de Internet.