Operatorul francez de telecomunicaţii "Orange" SA, prezent şi pe piaţa din România, a raportat ieri o creştere a cifrei sale de afaceri în al doilea trimestru, graţie unei reveniri pe creştere a veniturilor realizate în Franţa, o premieră în ultimii opt ani, informează Reuters, conform Agerpres.
În anul 2012, intrarea "Free Mobile" ("Iliad"), cel de-al patrulea operator de pe piaţa franceză, a declanşat un război al preţurilor care a afectat "Orange", fostul monopol "France Telecom". În acest context, "Orange" a investit în reţelele sale de telefonie şi Internet mobil pentru a se poziţiona ca lider de piaţă.
În perioada aprilie - iunie 2017, veniturile realizate de "Orange" în Franţa, principala sa piaţă, au crescut cu 0,5%, la 4,45 miliarde de euro. La nivel global, cifra de afaceri a "Orange" a sporit cu 1,4%, la 10,2 miliarde de euro, iar profitul operaţional - cu 2,4%, la 3,38 miliarde de euro, graţie relansării vânzărilor în Africa şi Orientul Mijlociu, precum şi performanţelor bune din Franţa şi Italia.
În schimb, profitul net a scăzut la 830 de milioane de euro, în primele şase luni, comparativ cu 3,32 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut, când rezultatele "Orange" au fost, însă, influenţate de vânzarea participaţiei sale la operatorul britanic EE.