Impozitul pe dividendele distribuite anul viitor de companii va creşte de la 8%, cât este în prezent, la 10%, conform ultimei forme a "ordonanţei trenuleţ", publicată de Ministerul Finanţelor.
"Impozitul pe dividende se stabileşte prin aplicarea unei cote de impozit de 10% asupra dividendului brut plătit unei persoane juridice române. Impozitul pe dividende se declară şi se plăteşte la bugetul de stat, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care se plăteşte dividendul", se arată în Ordonanţa de Urgenţă.
Impozitul pe dividende fusese mărit la 8% începând din anul 2023, faţă de 5% cât era până atunci.
O altă măsură din "ordonanţa trenuleţ" prevede reducerea plafonului privind sistemul de impozitare al microîntreprinderi de la 500.000 euro la 250.000 euro, urmând ca începând din ianuarie 2026 plafonul să fie de 100.000 de euro. De asemenea, este prevăzută eliminarea facilităţilor fiscale de care beneficiază angajaţii din domeniul IT, construcţii, agricultură şi industrie alimentară.
"Măsurile propuse prin proiectul de act normativ au în vedere angajamentul asumat de Guvern în cadrul PNRR privind revizuirea cadrului de impozitare existent în România, conform Componentei C8 - Reforma fiscală şi reforma sistemului de pensii, respectiv Reforma R4 - Revizuirea cadrului fiscal, inclusiv reducerea etapizată a distorsiunilor şi stimulentelor fiscale excesive, asigurându-se corectitudinea şi echitatea în sistem pe principiul neutralităţii taxării, precum şi implementarea unui sistem fiscal mai corect, mai eficient, mai simplu şi mai transparent, fără a fi afectată creşterea economică şi dezvoltarea sectoarelor economice impactate de deciziile de politică fiscală", se arată în nota de fundamentare a Ordonanţei.
Conform documentului, eliminarea facilităţilor fiscale a fost recomandată şi de Banca Mondială în cadrul analizei legislaţiei fiscale româneşti efectuată ca parte a PNRR.
"De asemenea, prin Planul Bugetar-Structural Naţional pe Termen Mediu - 2025-2031 prezentat Comisiei Europene, Guvernul României s-a angajat să asigure o traiectorie de ajustare a deficitului bugetar începând cu anul 2025, printr-o serie de măsuri, inclusiv prin reforme fiscale care au între obiective ajustarea sistemului de facilităţi fiscale pentru principalele categorii de impozite şi taxe astfel încât să se respecte principiul impunerii echitabile dar şi pentru a evita formarea unor distorsiuni în materie de politică fiscală ceea ce ar presupune generarea unor inechităţi fiscale între diferite categorii de contribuabili", potrivit notei de fundamentare.
Conform Digi 24, Ordonanţa de Urgenţă ar urma să fie adoptată în şedinţa Guvernului de luni. În ce priveşte îngheţarea pensiilor, coaliţia va discuta subiectul odată cu formarea bugetului pe anul viitor. Deocamdată, variantele discutate de partide sunt de acordare a unui ajutor pentru pensiile mici şi medii sau o creştere a pensiilor în a doua parte a anului, mai scrie Digi 24.
1. Descurajează investitorii
(mesaj trimis de Magazionerul de etnie rroma în data de 29.12.2024, 14:28)
Ciuma Roșie nu se dezminte, iar PNL este în continuare în cardasie cu ei.
Efectele negative ale acestei măsuri nu vor fi compensate de banii aduși în plus la buget.
2. La revedere!
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2024, 14:49)
Ies de pe TLV si SNP (scumpe si denominate in lei) chiar maine si voi cumpara actiuni la discount in dolari cu 4.5%, probabil CVX si SIRI.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2024, 15:49)
Iara iesi? În fiecare lună ai ieșit…
Nu mai visa, realitatea este rece…
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2024, 08:07)
Prețurile sint deja inclus in preț stai calm ..încă din vara cu toții vorbeam de austeritate pt 2025
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2024, 13:11)
ah, nu stiam de ce scad TLV si SNP :)))
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2024, 14:59)
Astia chiar nu mai puteau sa amane ordonanta pana dupa 6 aprilie? Masurile astea reprezinta cel mai mare boost electoral pentru Calin Georgescu. Ciolacu il vrea presedinte pe Georgescu?
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2024, 16:13)
După alegeri o să vezi comasări de comune, impozit progresiv și multe altele
Astea îs doar aperitiv
4. fără titlu
(mesaj trimis de Adi în data de 29.12.2024, 15:17)
Ceste si impozitul pe castig la 10%oare?in loc de 1% si 3%,in funcție de detinere?
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2024, 12:30)
tu le dai idei?
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2024, 16:18)
"Prostănacul TikTok" în acțiune.
6. fără titlu
(mesaj trimis de Iuliu în data de 29.12.2024, 16:51)
Ordonanța austerității cunoscută sub numele de "Ordonanța trenuleț" este o cârpeală care nu rezolvă problemele legate de reducerea deficitului bugetar excesiv cu care se confruntă România. Pentru asta este nevoie de un program de reforme bazat pe dezvoltare economică şi reducerea cheltuielilor publice şi a birocraţiei în administraţie.
După 35 de ani de la revolutia din decembrie, 1989 si de la căderea comunismului, România este încă un stat nereformat, cu un sistem politico-administrativ excesiv centralizat. Aceasta este principala cauză a prelungirii stării de tranzitie de la socialism la capitalism, cu consecinte dezastroase pentru tară, in plan politic, economic, social si cultural. Hotia, coruptia si nepotismul sunt principalele racile ale clasei politice care frânează progresul, ne tin pe loc sau chiar regresăm. Noi încă ne conducem după legi comuniste din 1968, adică centralism democratic-socialist, în plin capitalism democratic-european. Ori acest centralism este o frână a dezvoltării economice. De aceea e nevoie de reforme profunde pentru a desfiinţa foarte multe structuri inutile la nivel central si local populate cu tot felul de nepotisme. Numai asa s-ar putea produce destrămarea reţelelor clientelare construite in timp de peste 50 de ani. Dacă s-ar sparge astfel de strcturi, s-ar crea şansa ca România să renască administrativ ca ţară.
De aceea, programul de guvernare trebuie să pornească de la reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului, prin reforme structurale profunde precum:
-Reducerea numărului de ministere la 15-16, la fel cum este in Franţa şi Germania;
-Desfiinţarea agenţiilor şi instituţiilor care nu sunt neapărat necesare, atribuţiile lor putând fi preluate de alte instituţii, simultan cu o descentralizare reală;
-În administraţia locală, păstrarea acelor primării care servesc peste 8.000 de cetăţeni, şi comasarea celorlalte;
-Reducerea numărului de judeţe la 8, echivalente cu regiunile de dezvoltare;
-Înlocuirea instituţiilor care servesc acum cetăţenii prin numerosi funcţionari, cu aplicaţii informatice care funcţionează nonstop, online.
România este singura tară din UE care nu a făcut reforma administrativ-teritorială pentru a crea structuri administrative compatibile cu cele europene (euroregiuni).
Reforma administrativ-teritorială este o necesitate si aceasta se poate face printr-o procedură mai simplă fără modificarea constitutiei , printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor judete in structuri administative mai mari. Această comasare contribuie la reducerea numărului de judete si păstrarea denumirii de „judet” prevăzută in actuala constitutie. Este modelul Poloniei care a făcut regionalizarea in 1999 prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare cu judetele de la noi) in 16 mari voievodate pentru a corespunde cerintelor Uniunii Europene.
De asemenea, in România sunt 2862 de comune din care 2.390 au sub 5.000 de locuitori, 891 n-au nici măcar 2.000 de oameni. Avem 216 orașe din care 117 au sub zece mii de cetățeni. Au însă aparate birocratice stufoase care le conduc, în mai toate cazurile cu ajutor de la stat. 2.593 de localități au beneficiat în fiecare an de fonduri din bugetul statului pentru a putea să funcționeze.
Ba mai mult, reforma administrativ-teritorială prin comasarea judetelor ar contribui la reducerea numărului instituțiilor publice deconcentrate și alte structuri din subordinea ministerelor sau a altor organe ale administrației publice centrale, care în prezent sunt răspândite în cele 41 de judete.
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2024, 22:50)
Stiu si ei care sunt problemele, dar rezolvarea lor deranjeaza clanurile psdiste, asa ca rezolvarea .... se amana pana la urmatoarele alegeri.
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2024, 18:53)
Paul Surugiu
Presedinte!
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2024, 20:05)
Sa se faca, cu capitala la targoviste sau ploiesti
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2024, 08:14)
Fuego ... Împodobește mama bradul cu Irina Loghin , hahaha
7.3. nu zici rau (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 30.12.2024, 12:31)
Traiasca Republica Ploiesti!
8. Impozit pe dividende
(mesaj trimis de Axxa în data de 30.12.2024, 09:44)
Vad ca se vb doar de dividendele platite catre persoane juridice, nimic despre cele fizice. E o omisiune sau ce sa inteleg?