Sosirile turistice internaţionale au cres-cut cu 4% din ianuarie până în iunie 2019, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit celui mai recent barometru mondial al turismului UNWTO lansat de Organizaţia Mondială a Turismului (OMT).
Datele barometrului arată că destinaţiile din întreaga lume au primit 671 de milioane de sosiri turistice internaţionale între ianuarie şi iunie 2019, cu aproape 30 de milioane mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2018, o continuare a creşterii înregistrate anul trecut.
Orientul Mijlociu a înregistrat principala creştere a volumelor de turişti cu 8%, urmat de Asia şi Pacific care au primit cu 6% mai mulţi turişti.
În acelaşi timp şi sosirile internaţionale în Europa au crescut cu 4%, iar cele în Africa şi cele din America s-au bucurat de o creştere mai moderată, de 3%, respectiv 2%.
Organizaţia Mondială a Turismului a transmis: "Creşterea sosirilor turistice revine la tendinţa sa istorică şi este în concordanţă cu prognoza de creştere estimată de OMT de 3-4% a sosirilor de turişti internaţionali pentru întregul an 2019, după cum se raportează în barometrul din ianuarie".
Potrivit OMT, până acum, factorii care au determinat aceste rezultate au fost o economie puternică, călătorii aeriene accesibile, conectivitate aeriană crescută şi facilitarea îmbunătăţită a vizelor.
"Cu toate acestea, indicatorii economici mai slabi, incertitudinea prelungită cu privire la Brexit, tensiunile comerciale şi tehnologice şi provocările geopolitice în creştere, au început să afecteze încrederea în afaceri şi consumatori, aşa cum se reflectă într-un Index de confidenţă al OMT mai prudent", mai informează Organizaţia Mondială a Turismului.
Conform barometrului, performanţa a fost inegală pe marile pieţe turistice de outgoing.
Plecările turistice din China, care au reprezentat 14% din călătoriile din străinătate, au continuat să conducă sosirile în multe destinaţii din regiune în prima jumătate a anului, deşi cheltuielile pentru călătorii internaţionale au fost cu 4% mai mici în termeni reali în primul trimestru. În plus, tensiunile comerciale cu SUA, precum şi o uşoară depreciere a yuanului, pot influenţa alegerea destinaţiei de către călătorii chinezi pe termen scurt.
Plecările turiştilor din SUA, a doua cea mai cheltuitoare piaţă din lume, a rămas solidă, înregistrând o creştere de 7%, susţinută de un dolar puternic. În Europa, cheltuielile din domeniul turiştilor internaţionali de către Franţa (8%) şi Italia (7%) au fost solide, deşi Marea Britanie (3%) şi Germania (2%) au raportat cifre mai moderate.
Printre pieţele asiatice, cheltuielile din Japonia (11%) au fost puternice, în timp ce Republica Coreea a cheltuit cu 8% mai puţin în prima jumătate a anului 2019, în parte din cauza deprecierii monedei coreene. Australia a cheltuit cu 6% mai mult pentru turismul internaţional.
Rusia a înregistrat o scădere de 4% a cheltuielilor în primul trimestru, după doi ani de recul puternic. Cheltuielile din Brazilia şi Mexic au scăzut cu 5% şi, res-pectiv, 13%, reflectând parţial situaţia mai largă a celor două mari economii latino-americane.
Barometrul Mondial al Turismului OMT a fost publicat înaintea celei de-a 23-a Adunări Generale a Organizaţiei Mondiale a Turismului, care s-a deschis pe 9 septembrie la Sankt Petersburg, Rusia, şi se va desfăşura până pe 13 septembrie.