Orkla Foods Romania (OFR) relansează marca Ardealul prin produse create dupa formule speciale, pe gustul consumatorilor din România. "Astăzi facem primii paşi spre poziţia de lideri de piaţă în domeniul pate, paşi ce vor fi urmaţi şi de alţii care vor creşte volumul vînzărilor cu 50% în 2007", a declarat Aliz Kosza, director executiv OFR.
Odata cu integrarea companiei Ardealul, OFR aplică strategia care i-a adus poziţia de lider de piaţă în domeniile muştar, ketchup, margarină, sosuri şi gemuri: dezvoltă reţete noi, plecînd de la un studiu amănunţit şi de la opiniile consumatorilor din România.
Orkla a achiziţionat afacerea Ardealul în 2005 şi o dezvoltă în continuare. O primă etapă în această privinţă a constituit-o o investiţie de 1,5 milioane euro, cu finanţare SAPARD, făcută în acest an pentru a dota fabrica la un nivel care să permită obţinerea certificării IFS (International Food Standard). Odată obţinută certificarea, produsele pot fi exportate oriunde în Europa, întrunind toate standardele EU în materie de siguranţă alimentară.
Ardealul face parte din şirul achiziţiilor Orkla în România care cuprind, din 2004, platforma de la Tîrgovişte şi, din 2006, cele 2 platforme ale Royal Brinkers România: Bucureşti şi Iaşi. OFR deţine şi mărcile: Tomi, Bunica, Wiesana, Linco, Unirea, LaMinut.
OFR este o companie cu capital integral norvegian, înfiinţată în mai 2002, în urma achiziţiei Topway Food. Ea face parte din Divizia de Food a Grupului Orkla, una dintre cele mai mari companii cotate la bursa din Norvegia, activînd în domeniile bunurilor de consum de marcă, chimiei şi investiţiilor financiare. Veniturile grupului în 2005 au atins 7 miliarde euro.