OTP Bank România face un nou pas în direcţia inovaţiei şi accesibilităţii serviciilor bancare digitale prin extinderea serviciului de deschidere conturi 100% online pentru persoanele juridice şi IMM-urile cu mai mulţi asociaţi. Iniţial, acest flux online a fost disponibil doar pentru persoanele fizice şi IMM-urile cu acţionar unic, conform unui comunicat de presă al băncii.
Totodată, OTP Bank România a înregistrat un progres impresionant în programul de transformare digitală, cu creşteri spectaculoase ale indicatorilor de performanţă. Astfel, implementarea procedurii de onboarding online pentru clienţii persoane fizice a condus la o creştere de şase ori a numărului de noi clienţi care aleg această metodă comparativ cu anul trecut.
Noile dezvoltări digitale au fost realizate cu suportul partenerului FintechOS, care a implementat soluţii precum onboarding digital pentru clienţi persoane fizice şi IMM-uri sau procesul de acordare online a creditelor. Astfel, urmărind viziunea băncii orientată către client, au fost introduse soluţii care răspund eficient nevoilor de banking, îmbunătăţesc experienţa utilizatorilor şi, nu în ultimul rând, au optimizat procesele interne ale băncii.
"Extinderea serviciului de onboarding online subliniază angajamentul nostru de a aduce inovaţie şi accesibilitate pentru soluţiile bancare. Este un proiect care ne-a permis o transformare semnificativă a modului în care interacţionăm cu clienţii, oferind un proces simplificat şi rapid de deschidere a conturilor, indiferent de complexitatea structurii acţionariatului lor. Viteza şi eficienţa cu care am reuşit să implementăm aceste schimbări ne-a ajutat să simplificăm procesele interne şi să oferim rezultate palpabile în termeni de satisfacţie a clienţilor, ceea ce a facilitat o creştere impresionantă în adopţia serviciilor noastre digitale", a declarat Constantin Mareş, Director General Adjunct al OTP Bank România, Divizia Digitală
Onboardingul 100% digital a determinat circa 40% dintre clienţii persoane fizice să aleagă în mod constant să îşi deschidă cont în afara programului de lucru uzual, profitând de comoditatea şi accesibilitatea acestor servicii oricând şi de pe orice dispozitiv. De asemenea, aproape 40% din cererile de creditare din partea persoanelor fizice au fost înregistrate online.
"Băncile de astăzi trebuie să inoveze pentru a rămâne relevante şi a prospera, dar cele mai multe sunt împiedicate de vechile sistemele insuficient de flexibile. Am dezvoltat platforma FintechOS pentru a permite instituţiilor să dezvolte produsele şi ofertele digitale de care au nevoie, atunci când au nevoie de ele, fără a le perturba sistemele de bază sau fără a fi necesare investiţii costisitoare", a declarat Teo Blidarus, CEO and Co-Founder, FintechOS.
În cazul segmentului IMM, onboarding-ul online a cunoscut o creştere anuală de 36%, iar aproximativ 44% dintre noii clienţi din acest segment aleg să iniţieze procesul de onboarding în afara orelor de program ale sucursalelor băncii.