P3 Logistic Parks ("P3") continuă demersurile pentru a-şi atinge obiectivele de sustenabilitate la nivel de grup, prin transformarea activelor existente în România şi la nivel global în clădiri eficiente din punct de vedere energetic, diminuându-şi astfel amprenta de carbon şi contribuind la crearea unui mediu mai sigur şi mai sănătos atât pentru chiriaşi, cât şi pentru angajaţii acestora, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
În dorinţa de a inova constant şi de a rămâne aliniată la tendinţele actuale ale industriei, compania îşi adaptează continuu operaţiunile la nivel mondial şi depune eforturi susţinute pentru a anticipa trendurile viitoare, aşa cum sunt acestea prezentate mai jos de futurologul Sean Culey - strateg, consilier de transformare şi consultant extern al dezvoltatorului.
Sînziana Pardhan, Managing Director P3 Romania, declară: "P3 este o companie inovatoare, care caută în permanenţă să îşi consolideze şi să îşi dezvolte serviciile prin implementarea de soluţii şi adăugarea de noi facilităţi, atât în cadrul activelor existente, cât şi la nivelul dezvoltărilor de tip greenfield. Suntem ghidaţi de dorinţa de a dezvolta nu doar spaţii, ci şi comunităţi profesionale sustenabile şi urmărim cu atenţie toate trendurile legate de domeniul nostru de activitate."
Tehnologii precum robotica, învăţarea automată, vehiculele autonome, energia regenerabilă şi Internet of Things se află acum pe un drum comun. Logistica, o industrie în care mâinile omului sunt încă cele care trebuie să sorteze, să împacheteze, să încarce, să conducă şi să livreze bunurile, se adaptează rapid la aceste noi trenduri.
Reîntoarcerea la surse regenerabile
Energia regenerabilă a fost, de fapt, primul tip de energie pe care oamenii au identificat-o şi, ulterior, au folosit-o. Energia hidroelectrică, de pildă, a generat electricitate cu ajutorul morilor de apă încă din vremea Greciei Antice, iar energia eoliană a fost folosită pentru deplasarea navelor cu pânză pe râuri şi peste oceane chiar înainte, acum mai mult de 5.000 de ani în urmă, în vremea Egiptului Antic. Problema acelor vremuri era faptul că oamenii nu puteau stoca energia generată, iar volumele pe care erau capabili să le genereze se situau semnificativ sub nevoile motoarelor pe aburi sau pe ulei, apărute încă din secolul al-XVIII-lea. Inovaţiile recente în domeniul generării de energie regenerabilă au făcut ca preţul pe kW să scadă, iar Agenţia Internaţională de Energie a anunţat în anul 2020 că cele mai bune sisteme de energie solară din lume au putut să genereze cea mai ieftină energie electrică din istorie.
Corporaţii cu amprentă neutră de carbon
Depozitele şi centrele de fulfillment sunt perfect compatibile cu folosirea de panouri solare, având în vedere suprafeţele lor mari şi acoperişurile în formă plată. Acoperişul este un bun inactiv ce poate fi utilizat cu uşurinţă pentru a capta energia solară. P3 Logistic Parks, spre exemplu, este una dintre companiile care a dat curs acestei oportunităţi şi utilizează, în prezent, panouri solare în 11 din parcurile sale din Europa, în Republica Cehă, Germania, Spania şi Italia. În plus, compania analizează posibilitatea instalării unor astfel de panouri şi în parcul său din România, ca o componentă suplimentară a demersurilor dedicate reducerii amprentei de carbon. La acestea, se adaugă încă patru locaţii din Polonia care folosesc panouri pentru producerea apei calde.
Punctul culminant în industria de transporturi
2020 ar putea fi considerat anul în care piaţa autoturismelor electrice a început să câştige teren considerabil, iar 2021 ar putea fi privit drept anul de tranzit înspre adoptarea trendului, de către populaţia generală. O privire asupra evaluării de piaţă a Tesla şi vânzărilor în creştere înregistrate în ultima perioadă confirmă aceste lucruri: Tesla a vândut peste 365.240 de unităţi Model 3 în 2020, 12% din totalul vânzărilor de vehicule electrice, iar compania are acum o valoare de piaţă de 756 miliarde de dolari, mai mult decât orice alt producător de automobile. Mai mult, Norvegia - cel mai mare utilizator mondial de vehicule electrice - va interzice din 2025 vânzarea de maşini cu motorizare tradiţională, Marea Britanie din 2030, California din 2035, iar alte ţări europene precum Germania şi Slovenia au luat măsuri pentru a nu mai permite vânzările de vehicule cu emisii de carbon între 2030 şi 2040. Jaguar Land Rover a anunţat că toate modelele Jaguar vor fi electrice din 2025, iar întreaga gamă va deveni electrică din 2030. GM a declarat, de asemenea, că până în 2035 va elimina treptat vehiculele care ard combustibili fosili. Ca urmare a acestor decizii, bugetele vor fi de acum redirecţionate dinspre motoarele cu combustie către vehiculele cu propulsie electrică, într-o manieră cum nu s-a mai văzut până acum: Volkswagen a anunţat cheltuieli de aproximativ 73 miliarde de euro pentru electrificare, trenuri de propulsie hibride şi tehnologie digitală în următorii cinci ani; Grupul BMW intenţionează să dubleze numărul de vehicule electrificate pe care le oferă şi să ajungă la 25 de astfel de modele până în 2023; Daimler va investi 70 miliarde de euro (85 miliarde de dolari) între 2021 şi 2025 în vehicule electrice. Cercetătorii IHS Markit se aşteaptă la o creştere cu 70% a vânzărilor globale de vehicule electrice în 2021, 44% în China, 28% în Europa, 16% în America de Nord şi o cotă combinată Japonia / Coreea de Sud de 11%. De asemenea, estimează că până în 2025 vânzările globale vor depăşi 12,2 milioane, indicând o creştere anuală de aproape 52% (compusă). Un exemplu perfect al faptului că anul acesta reprezintă punctul de vârf al vehiculelor electrice, în ianuarie 2021 a fost anunţat faptul că cea mai mare fabrică de motoare diesel din lume din Tremery, estul Franţei, îşi va comuta producţia către motoare electrice.
Construirea fundaţiei
În prezent, disponibilitatea infrastructurii pentru încărcare în Europa este insuficientă şi distribuită inegal. La începutul anului curent existau doar 224.538 de puncte de încărcare publice în întreaga Uniune Europeană, iar în luna februarie, Asociaţia Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) şi alte grupuri ale transportatorilor s-au adresat liderilor UE cu menţiunea că vor fi necesare un milion de puncte de încărcare publice până în 2024 şi trei milioane până în 2029. În calitate de investitor responsabil pe termen lung, dezvoltator de active logistice şi susţinător puternic, vizionar şi contribuitor activ la această cauză, P3 deţine deja 31 de staţii de încărcare pentru vehicule electrice în Germania, una în Republica Cehă şi a inaugurat recent primele sale două staţii cu încărcare rapidă din România, la KM 13 de pe autostrada A1.