Peste 70% din magazinele online româneşti au în vedere extinderea ariei de vânzare în afara ţării, potrivit unei analize Packeta România realizată luna aceasta, se arată într-un comunicat al Packeta, remis redacţiei. Retailerii online targetează pentru extindere, preponderent, ţările europene în care s-au dezvoltat comunităţi mari de români, transmite sursa menţionată.
Packeta România estimează dublarea volumului lunar de livrări internaţionale în noiembrie şi decembrie, când magazinele derulează campanii de reduceri, în comparaţie cu media primelor 10 luni, conform sursei citate. În perioada Black Friday (luna noiembrie), magazinele online care vând şi în alte pieţe îşi vor putea chiar tripla volumele pe segmentul cross border, se mai arată în comunicat.
Potrivit sursei "Ultimele două luni din an sunt, în mod tradiţional, cele mai performante perioade pentru comerţul online, datorită eforturilor retailerilor care pregătesc campanii de vânzări ample de Black Friday, Cyber Monday, Crăciun şi Revelion.
Aceste momente conduc, în mod obişnuit, la creşterea vânzărilor internaţionale. În 2022, spre exemplu, volumul de colete livrate în noiembrie şi decembrie s-au triplat faţă de o perioadă obişnuită, confirmând faptul că finalul de an aduce o creştere importantă în livrările transfrontaliere pentru magazinele online şi o oportunitate de intrare în noi pieţe pentru comercianţi", spune Alexandr Jeleascov, Managing Director al Packeta România", potrivit sursei menţionate.
Predominant, cele mai multe livrări cross border din România ajung în Ungaria, Bulgaria, Grecia, Cehia, Slovacia, Germania, Italia, Spania, Anglia şi Polonia, cu focus în zonele unde există comunităţi mari de români, însă livrări se fac şi în alte ţări, menţionează sursa indicată. Acestea sunt, de altfel, regiunile targetate de comercianţii online din România care vizează extinderea internaţională, arată datele comunicatului.
"Flexibilitatea în livrare şi adaptarea la preferinţele clienţilor şi la nevoile magazinelor online, precum şi integrarea simplificată în eCommerce sunt principalii diferenţiatori Packeta în piaţa de livrări internaţionale, aspecte care ne-au susţinut recent în stabilirea unui parteneriat puternic pentru livrări cross border cu brandul românesc Benvenuti. De acum, produse de încălţăminte şi marochinărie Benvenuti sunt livrate rapid şi eficient de către Packeta la nivel internaţional", mai spune Alexandr Jeleascov, conform sursei citate.
În prezent, segmentul de fashion se află între primele poziţi în preferinţele clienţilor care comandă din afară (atât comenzi plasate la magazine online din România cu livrare internaţională, cât şi invers) - o schimbare semnificativă, în condiţiile în care, în anii precedenţi, predomina categoria IT&C, transmite compania.
• Premisele extinderii internaţionale a magazinelor online
Avansul tehnologic şi platformele de comerţ online facilitează extinderea internaţională a magazinelor, iar accesibilitatea serviciilor de logistică de calitate sprijină comerţul cross border, asigurând livrări rapide şi convenabile şi un proces de retur uşor de gestionat, informează sursa precizată.
În ultimii ani, ieşirea pe pieţele din afară a fost mult simplificată şi mai sigură, şi datorită integrării cu sistemele de plată internaţionale, transmite sursa citată. Acest lucru le permite magazinelor online să accepte diverse monede şi opţiuni de plată şi să capete, astfel, un plus de credibilitate în faţa clienţilor, menţionează Packeta.
O contribuţie majoră în avansul comerţului internaţional o au chiar clienţii, a căror experienţă de cumpărare este mereu îmbunătăţită, relatează compania. Acest lucru oferă premisele unor recenzii mai accesibile şi mai credibile, consolidând încrederea şi altor cumpărătorilor din alte ţări, precizează sursa indicată.