Constructorul de automobile Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen, a anunţat, ieri, că intenţionează să investească 22 de miliarde de euro în perioada 2014 - 2018, pentru a ocupa poziţia de cel mai mare constructor mondial de automobile de lux, arată Mediafax, citând Bloomberg.
Audi a precizat că aproximativ 70% din bugetul pentru investiţii va fi alocat pentru dezvoltarea de noi modele şi tehnologii, iar mai mult de jumătate din bani vor fi investiţi în uzinele sale germane de la Ingolstadt şi Neckarsulm.
"Ne-am propus, ca obiectiv, să vindem 1,5 milioane de vehicule pe an în 2015, însă am atins confortabil acest obiectiv în 2013. În prezent, vizăm să vindem două milioane de vehicule pe an", a declarat directorul general de la Audi, Rupert Stadler, conform sursei citate.
Obiectivul strategic al celor de la Audi este să vândă mai multe vehicule decât Bayerische Motoren Werke AG, cel mai mare constructor mondial de automobile de lux, până la sfârşitul deceniului. Expansiunea pe segmentul de lux se înscrie în strategia globală a Volkswagen, care vrea să devină cel mai mare grup auto din lume până în 2018, devansând Toyota Motor şi General Motors.
La rândul său, BMW vrea să răspundă provocărilor venite din partea Audi şi Mercedes - Benz prin introducerea a 25 de modele în 2013 şi 2014, inclusiv a 10 vehicule care nu au predecesor, cum este Rolls-Royce Wraith.
Totodată, şi Mercedes, al treilea mare producător de automobile de lux, vrea să lanseze 13 noi modele până la finele deceniului.