Producătorul japonez de electronice Panasonic a raportat un profit trimestrial net de 6,11 miliarde yeni, în scădere cu 89% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul reducerii costurilor şi vânzărilor solide de echipamente DVD şi electrocasnice, potrivit Bloomberg.
În aceeaşi perioadă din 2008, compania a înregistrat un câştig de 55,46 miliarde yeni. Profitul pe acţiune au scăzut la 2,95 yeni, de la 26,72 yeni în acelaşi interval al anului trecut.
Câştigul operaţional al celui mai mare producător mondial de televizoare plasma a coborât în intervalul iulie-septembrie la 49,1 miliarde yeni, de la 118,6 miliarde yeni în intervalul similar de anul trecut.
Grupul japonez şi-a majorat, de asemenea, previziunea de profit operaţional pentru întregul an de la 75 la 120 miliarde yeni.
Panasonic vrea să cumpere altă companie japoneză, Sanyo Electric, pentru a-i majora poziţia pe piaţa bateriilor pentru automobile hibride şi electrice.
Panasonic a beneficiat de subvenţiile publice ce vizează încurajarea achiziţiei de aparate electrocasnice "verzi", care au stimulat cererea internă pentru frigiderele sale "ecoenergetice".
Vânzările consolidate ale grupului au scăzut în trimestrul fiscal încheiat pe 30 septembrie cu 21%, la 1.738 miliarde yeni, de la 2.192 miliarde yeni în perioada similară a anului trecut.
Consiliul de Administraţie a decis distribuirea unui divident de numai 5 yeni pentru fiecare acţiune, plătibil pe 30 noiembrie, în scădere de la 22,5 yeni acordat anul trecut.
Panasonic a redus personalul 29.155 de angajaţi din septembrie anul trecut şi a tăiat alte costuri de 209,3 miliarde yeni, potrivit directorului financiar, Makoto Uenoyama.