"Panasonic" Corp., cel mai mare producător mondial de televizoare cu plasmă, va reduce aproape 17.000 de locuri de muncă la nivel global, în următorii doi ani, ca parte a planului de revenire la nivelul de profitabilitate atins înaintea crizei financiare.
Conform anunţului făcut ieri, de compania niponă, forţa de muncă a acesteia va scădea cu 4,6%, la 350.000 până în martie 2013, de la aproape 367.000 la finele lunii martie 2011.
Disponibilizările vor costa compania aproape 160 de miliarde yeni (2 miliarde dolari). Reorganizarea "Panasonic" va genera un plus de 66 miliarde yeni cifrei profiturilor în cei doi ani, mai precis 6 miliarde în exerciţiul fis-cal curent şi 60 de miliarde yeni în anul următor.
"Panasonic", societate cu sediul în Osaka, a raportat pierderi de 40,7 miliarde yeni (499 milioane de dolari) pentru intervalul ianuarie-martie 2011, cauzate în principal de cheltuielile în sumă de 61 miliarde yeni aferente restructurării companiei. În trimestrul întâi din 2010, "Panasonic" a avut pierderi de 8,89 miliarde yeni.
Vânzările producătorului de electronice au fost de 2.040 miliarde yeni în primele trei luni ale anului curent, mai mici cu 7% faţă de aceeaşi perioadă din 2010.
Producţia companiei a fost afectată de cutremurul care a lovit Japonia în luna martie. "Panasonic" nu are, deocamdată, o cifră a pagubelor cauzate de acest dezastru, drept pentru care nu poate estima ce câştiguri va obţine în anul fiscal început la data de 1 aprilie. În schimb, compania a anunţat că dezastrul a redus cu 21 de miliarde yeni (258 milioane de dolari) profitul operaţional în anul fiscal încheiat în 31 martie.