Parlamentul European a luat o decizie fermă în sprijinul retragerii fondurilor europene acordate statelor membre care întârzie implementarea conexiunilor de transport prioritare pentru Uniunea Europeană ,anunţată marţi, această iniţiativă a primit un sprijin puternic din partea grupurilor politice, având ca scop abordarea atitudinii unor ţări europene, precum Franţa, care a declarat că nu va finaliza conexiunea cu Spania prin Coridorul Atlantic decât în 2042, cu doisprezece ani mai târziu decât s-a planificat iniţial, conform surinenglish.com.
Cu aproximativ două luni în urmă, Parlamentul European a votat un regulament privind reţelele transeuropene, menţinând termenul limită pentru finalizarea reţelei de bază până în 2030 ,iar în prezent, deputaţii europeni solicită o "monitorizare sporită" şi "control" al proiectelor de transport prioritare pentru a evita întârzierile şi neregularităţile şi, totodată, se cere Comisiei Europene să supravegheze mai atent planificarea şi implementarea coridoarelor şi să se concentreze asupra dezvoltării infrastructurii de transport transfrontalieră, pentru a asigura o conectivitate mai eficientă şi ecologică în Europa. Rezoluţia va fi înaintată acum Consiliului European şi executivului UE, conform sursei.
În cadrul dezbaterii de luni, deputatul european PNV, Izaskun Bilbao, a afirmat că propunerea vine la momentul potrivit, având în vedere că unele state membre înregistrează întârzieri de peste un deceniu în implementarea proiectelor de transport. Potrivit Curţii de Conturi Europene, această situaţie generează costuri suplimentare de până la 40%. În cazul Franţei şi întârzierilor în realizarea conexiunii cu Coridorul Atlantic, deputatul european a subliniat necesitatea unei reacţii urgente. Ea a adăugat că este imperativ să se acorde mai multă autoritate coordonatorilor coridoarelor şi să se întocmească rapoarte anuale privind progresul acestor proiecte, astfel încât statele europene să fie responsabile în implementarea lor. Bilbao a subliniat importanţa reţelelor de transport transeuropene, afirmând că "nu pierdem doar bani, ci şi baza materială a Uniunii noastre, care se întemeiază pe libera circulaţie a persoanelor şi a bunurilor", menţionează sursa.
Bruxelles-ul a atras deja atenţia Franţei cu privire la întârzierile în implementarea conexiunii de mare viteză cu Spania şi a fost în contact cu Parisul în acest sens, precizează sursa.
Această mişcare a Parlamentului European subliniază importanţa respectării termenelor şi angajamentelor asumate în ceea ce priveşte infrastructura de transport în Europa, conform surinenglish.com