"Kraft Heinz" Co. îşi va înstrăina operaţiunile cu brânză naturală din Canada către producătorul italian de lactate "Parmalat" SpA în cadrul unei afaceri evaluate la 1,62 miliarde de dolari canadieni (1,23 miliarde de dolari SUA), compania americană urmărind astfel să-şi reducă datoriile.
Conform înţelegerii privind tranzacţia, care este aşteptată să se finalizeze în prima jumătate a anului 2019, "Kraft" îşi va înstrăina unitatea de producţie din Ingleside, Ontario, şi va transfera 400 de angajaţi la "Parmalat".
Afacerea "Kraft" cu brânzeturi naturale, care este înstrăinată către "Parmalat", include mărci precum Cracker Barrel, P'tit Quebec şi aMAOOza. Aceasta a contribuit cu circa 560 de milioane de dolari canadieni la vânzările nete ale "Kraft" în 2017.
"Kraft" a informat că va continua să deţină şi să distribuie alte produse din brânză, inclusiv Philadelphia, Cheez Whiz şi Kraft Singles, care sunt procesate în Quebec.
Afacerea vine la o lună după semnarea noului Acord dintre Statele Unite, Mexic şi Canada (USMCA), în baza căruia Canada şi-a deschis piaţa internă, care era protejată, către Statele Unite.
Canada gestionează livrările de produse lactate prin stabilirea cotelor de producţie, a preţurilor şi prin reducerea importurilor. În acest context, producătorii canadieni de lactate au căutat creşteri mai rapide în alte părţi. Spre exemplu, compania de profil "Saputo" Inc. s-a extins în Statele Unite şi Australia.
"Kraft" vrea să utilizeze banii obţinuţi din vânzarea către "Parmalat" la plata datoriilor care, la data de 29 septembrie, însumau aproape 31 de miliarde de dolari, potrivit Reuters.
"RBC Capital Markets" a fost singurul consultant financiar al "Kraft Heinz Canada" în această afacere, iar "Fasken Martineau DuMoulin" LLP a fost consultantul legal.
Producătorii americani de bunuri de larg consum, printre care se numără şi "Kraft", au avut probleme în ultimele luni din cauza creşterii puternice a costurilor materiilor prime şi a celor de transport.