Patria Bank răspunde mai rapid solicitărilor persoanelor juridice, prin soluţia implementată împreună cu R Systems

G.D.
Bănci-Asigurări / 4 aprilie 2023

Valentin Vancea, Director General Adjunct, Divizia Operaţiuni şi IT, Patria Bank

Valentin Vancea, Director General Adjunct, Divizia Operaţiuni şi IT, Patria Bank

Clienţii Patria Bank, persoane juridice cu domeniul de activitate în agricultură, au acces mai rapid la soluţii de finanţare, ca urmare a unui proiect de automatizare a fluxului de lucru privind culegerea şi procesarea datelor, desfăşurat împreună cu R Systems, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, pe lângă informaţiile aduse de solicitant, pregătirea şi aprobarea dosarului de creditare al unei companii implică accesarea, de către bancă, a unor informaţii din surse externe (cum ar fi: Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Centrala Riscului de Credit). Până de curând, operaţiunile de interogare şi culegere a informaţiilor din diverse surse de date puteau fi executate doar de un operator uman.

Aceasta însemna, pe de o parte, că timpul alocat acestor operaţiuni, anterior digitalizării, conducea la o perioadă mai mare în care banca putea să ofere un răspuns solicitantului de credit.

Pe de altă parte, atât în ceea ce priveşte fluxurile interne de iniţiere şi menţinere a relaţiilor de afaceri cu clienţii persoane juridice, cât şi în cazul anumitor procese de creditare standardizate, dedicate clienţilor persoane juridice cu profil agricol, angajaţii Patria Bank erau nevoiţi să execute mai mulţi paşi, consumatori de timp şi demotivanţi, din cauza naturii repetitive a respectivelor activităţi.

Prin soluţia implementată de R Systems Europe, toate etapele dedicate interogării, prelucrării şi interpretării informaţiilor extrase în cadrul fluxului de interogare au fost automatizate. Acest proces de interogare a datelor, provenind din surse externe, este asistat de algoritmi de inteligenţă artificială (AI), astfel că se reduce nevoia intervenţiei umane, care se alocă doar pentru verificarea situaţiilor excepţionale (lipsa unor documente, neconcordanţa unor date) şi validarea informaţiilor recepţionate, concomitent cu diminuarea riscului operaţional.

Colaborarea dintre Patria Bank şi R Systems Europe s-a desfăşurat etapizat. O primă etapă a presupus identificarea acelor elemente standardizate şi repetitive din fluxurile de lucru cu clienţii persoane juridice care puteau fi realizate fără intervenţie umană iniţială, în special cele legate de interogarea bazelor de date externe, preluarea, prelucrarea şi stocarea de informaţii extrase.

Ulterior, specialiştii băncii din mai multe direcţii (Comercială, Operaţiuni, Evaluare Risc de Credit Persoane Juridice şi IT) şi cei ai R Systems Europe au stabilit cum se poate realiza automatizarea, au definitivat specificaţiile tehnice ale solicitărilor de automatizare a fluxurilor şi au testat integrarea noilor procese în cadrul proceselor deja existente ale băncii.

"Digitalizarea serviciilor oferite de către Patria Bank a constituit un obiectiv asumat în ultimii ani, iar platforma Patria de Oriunde ne-a permis să obţinem rezultate excelente pentru clienţii persoane fizice, care au dobândit acces facil la servicii 100% online. A venit rândul clienţilor noştri persoane juridice să beneficieze de procese de creditare mai simple, cu timp de răspuns considerabil redus. Pe lângă îmbunătăţirea proceselor vizibile publicului, am optimizat şi fluxurile de lucru interne, permiţându-le colegilor noştri să se concentreze pe consilierea clienţilor şi pe identificarea celor mai bune variante de creditare. Am apreciat disponibilitatea R Systems de a veni cu cele mai bune soluţii de automatizare, în baza cărora putem oferi servicii financiare aliniate exigenţelor epocii pe care o parcurgem, în care transformarea digitală avansează rapid în toate sectoarele de activitate", a declarat Valentin Vancea, Director General Adjunct, Divizia Operaţiuni şi IT, Patria Bank.

"Soluţia de Intelligent Business Automation pe care am propus-o partenerului nostru, Patria Bank, reuşeşte să culeagă şi să proceseze, cu acurateţe, date din surse diferite, generând un profil de risc al clientului, fără erori. Intervenţia umană este minimă, doar în faza de validare finală. Procesul de stabilire a eligibilităţii unui client pentru un anume produs de creditare se face mai rapid, cu o reducere de timp şi de costuri, care se vor reflecta în performanţele băncii. Ne-am bucurat să găsim receptivitate la propunerile noastre, dorinţă de a scala soluţiile implementate şi de a detecta cât mai multe procese care să facă obiectul automatizării. Sunt convins că Patria Bank a făcut un pas mare spre a deveni o aşa-numită neobank, care poate deservi un număr mare de clienţi, din diferite industrii şi de oriunde, oferindu-le servicii mai prompte", a adăugat Cosmin Tudor, Business Unit Director for Digital Practice, R Systems Europe, în comunicat.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb