Paul Anghel atrage atenţia asupra consumatorilor, la achiziţia unui pachet de servicii turistice

T.B.
Miscellanea / 18 iunie 2023

Paul Anghel atrage atenţia asupra consumatorilor, la achiziţia unui pachet de servicii turistice

Consumatorii la achiziţia unui pachet de servicii turistice trebuie să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, serviciile de masă precum şi de modalităţile de plată.

Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la:

- localitatea de destinaţie;

- rută de parcurs;

- mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora;

- tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora;

- serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie;

- durată programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării;

- informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur

- cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată;

- numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice;

- posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente şi altele asemenea;

- durată pentru care operează ofertă turistică.

Informarea turiştilor cu informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere

Organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.

Furnizarea în scris turiştilor a informaţiilor privind călătoria, înainte de data plecării

Organizatorul şi/sau detailistul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii:

- orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;

- denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie.

În cazul în care aceste reprezentante sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului;

- pentru călătoriile şi sederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului;

- posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.

Furnizarea bonului de comandă turiştilor şi conţinutul acestuia

Agenţia de turism touroperatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertă agenţiei de turism: contractul ia naştere în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acţionează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate consideră că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.

Bonul de comandă cuprinde următoarele elemente:

- destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice, durată şi datele de sosire şi de plecare;

- mijlocul/mijloacele de transport şi categoria acestuia/acestora;

- tipul şi categoria structurilor de primire;

- serviciile de masă(pensiune completă/demipensiune/mic dejun);

- programul turistic solicitat;

- numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă şi actele de identificare a acestora;

- alte solicitări speciale.

Contractul, înmânarea unui exemplar turistului şi respectarea clauzelor contractuale

Contractul cuprinde cel puţin următoarele clauze:

- destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durată şi datele de sosire şi de plecare;

- mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele şi locurile de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere;

- în cazul în care pachetul de servicii turistice include şi cazarea, adresă şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire;

- serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun;

- dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate;

- rută;

- vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice;

- denumirea şi sediul/adresă agenţiei/agenţiilor de turism organizatoare şi, după caz, ale agenţiei de turism detailiste şi ale societăţii de asigurări;

- preţul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat şi tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi şi pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt incluse în preţul pachetului de servicii turistice;

- termenele şi modalitatea de plată;

- solicitările speciale ale turistului făcute cunoscute agenţiei de turism organizatoare sau celei detailiste în momentul efectuării comenzii şi acceptate de cele două părţi;

- termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică;

- condiţiile de modificare şi de reziliere a contractului;

- obligaţiile agenţiei/agenţiilor de turism în cazul anulării călătoriei, al înlocuirii sau al neasigurarii unor servicii;

- posibilitatea de transfer al contractului de către turist unei terţe persoane şi modul de realizare a acestuia;

- eventualele modificări pe care agenţia de turism le poate aduce serviciilor cumpărate;

- răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale

- agenţia de turism are obligaţia să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile;

- contractul poate fi prezentat şi sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre această şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute mai sus.

Respectarea prevederilor legale privind asigurarea turiştilor în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei de turism

Agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor.

Petreceţi in aceasta vara cel puţin o vacanţa in România!

Litoralul românesc,Delta Dunării,Maramuresul istoric,Bucovina,Poiana Braşov,Valea Prahovei,Băile Felix ca sa amintesc doar câteva din minunatele destinaţii ale ţării noastre.

"ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor alături de toate instituţiile statului român veghează la respectarea drepturilor Dvs, turişti consumatori!", transmite Paul Anghel pe pagina sa de facebook.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. ANPC-ul trebuie sa se ocupe si de abuzurile bancii Raiffeisen fata de clientii din anii 2007-2008 creditati in CHF carora le-a majorat abuziv dobanda (si implicit ratele) si carora refuza sa le restituie banii luati in mod fraudulos pe perioada de derulare a creditului, daca respectivii clienti au rambursat in avans creditele luate de la aceasta banca.

    1. ANPC-ul sa se ocupe de imaginea proprie... e clar pentru toata lumea ca indepliniti ordine politice de intimidare deja... nu va mai pasa de consumator, de altfel ati inchide 90% din toate ifn-urile... cu cat sunteti platiti sa va faceti ca nu vedeti iregularitatile din contractele de credit? - comisioanele alea dubioase la nesfarsit, contracte re-esalonate la nesfarsit (clienti care achita sute de mii de ron in 10 ani si nici nu au apucat sa stinga din dobanda), dobanzile penalizatoare cu mult peste acel 3%+dobanda contractuala... ati gasit vinovatii in banci? sunteti hilari... mai doriti un show cu mascati la 5 dimineata? hahaha... rusine! in curind o sa parasiti scaunele moi pe care stati si o sa deveniti voi victimile intimidarilor institutiilor statutului.

      Pentru problema dumneavoastra va recomand sa cititi cartea:

      A history of interest rate by Sidney Homer - merita citita! 

      Nu va va inapoia banii; dar va va ajuta pe dumneavoastra si familia dumneavoastra sa intelegeti mai bine financiarul si gov, creditele si dobanzile... sa va protejati si poate sa va inmultiti o avere pe cv generatii de acum in colo. 

      E mai ieftin sa "ierti" si sa inveti din greseli repede! Invatarea pe bani pierduti este una dintre cele mai puternice forme de educatie! 

      Invatati repede si mergeti mai departe! 

      cu drag. 

      Referitor la patania dumneavoastra am facut public graficele pe net.... 

      Romania a avut bula de credit in 2007.... acum intra in alta! asa ca stai cu grija si educatie! 

      Nu stim exact ce forma ia si bula asta... dar vad in timp real formare bula de datorie/credit in sectorul corporate ca procent din pib real... de pib marfa tranzactionata in canitati in crestere nu mai vorbesc... pe unele sectoare e in crash mod - pret nominal in up mode la client final si credit in up la intermediar. 

      s c cret 

    atat am de spus: specula la preturi in timp ce calitate scade sau dispare de tot!

    shrinkflation - la tot pasul plus "inflatie prin calicie"! 

    isarescu doarme in papuci si gov partas la jaf! 

    s c cret 

    Cum au făcut și cei care au vrut sa viziteze Cracovia.

    Au aterizat la Craiova... 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb