PENNY România a lansat raportul de sustenabilitate pentru 2023, care reflectă performanţele şi angajamentele companiei către un model de business responsabil, potrivit comunicatului remis redacţiei.
"Raportul de sustenabilitate pentru 2023 nu are ca scop doar prezentarea rezultatelor obţinute, ci şi o reconfirmare a viziunii noastre pe termen lung: să dezvoltăm un sistem de lucru responsabil, sustenabil şi orientat către comunităţile pe care le deservim. Într-un peisaj economic şi social complex, ne propunem să continuăm acţiunile concrete şi să dezvoltăm angajamentele ferme pentru un viitor mai bun", a declarat Dan Crişan, COO PENNY România.
Raportul de sustenabilitate al PENNY pentru 2023 subliniază realizările cheie ale companiei, structurate în jurul celor patru piloni strategici ai sustenabilităţii: Guvernanţă Corporativă şi Afacere, Sortiment Sustenabil, Energie, Climă şi Resurse, şi Angajaţi şi Societate. Aceste arii de acţiune integrează responsabilitatea economică, de mediu şi socială în strategia, guvernanţa şi operaţiunile companiei.
Principalele rezultate din 2023 prezentate în cel de-al şaptelea raport de sustenabilitate PENNY României sunt:
Sortiment sustenabil
86% din totalul achiziţiilor au fost realizate de la furnizori locali din România
58% dintre furnizori au o relaţie contractuală cu PENNY de peste 5 ani
69% din produsele alimentare comercializate au fost de origine regională, din România
246 de produse noi dezvoltate cu ambalaje secundare certificate FSC, în linie cu obiectivele de reducere a impactului asupra mediului
Energie, climă şi resurse
Reducere cu 13% a emisiilor de CO 2
12% scădere a consumului specific de energie electrică
7.681 MWh de energie verde produsă intern cu ajutorul a 88 de sisteme de panouri fotovoltaice
65 de amplasamente echipate cu staţii de încărcare pentru maşini electrice, sprijinind mobilitatea sustenabilă
102.000 mp de spaţii verzi amenajate peisagistic
În 2023 erau 38 de magazine PENNY certificate BREEAM şi alte 39 în curs de certificare 2.725 tone de alimente salvate de la risipă, în parteneriat cu organizaţii de profil.
Angajaţi şi societate
7.285 de angajaţi activi la finalul anului 2023
160.000 de ore de instruire pentru dezvoltarea profesională a echipei
90% dintre poziţiile de management au fost ocupate prin promovare internă
302 femei în poziţii de management, asigurând diversitate
49% dintre manageri au o vechime mai mare de 10 ani în companie
2,3 milioane de euro investiţi în iniţiative comunitare
1.160 de ore de voluntariat oferite de angajaţi pentru sprijinirea comunităţilor locale
Guvernanţă corporativă şi impact economic
Reţea operaţională formată din 376 de magazine
Venituri nete de 1,7 miliarde de euro
120,1 milioane de euro alocate pentru salarii şi beneficii pentru angajaţi
14,81 milioane de euro plătite în taxe şi impozite
"Prin toate aceste rezultate demonstrăm încă o dată că sustenabilitatea este parte integrantă a viziunii noastre şi ne ghidează fiecare acţiune şi iniţiativă. Ne propunem să fim un partener de încredere pentru clienţi, comunităţi şi angajaţi, abordând afacerea într-un mod etic, respectând drepturile omului şi adoptând practici de business corecte şi transparente şi investind în soluţii inovatoare care să creeze un impact pozitiv durabil. Apreciem ţintele în domeniul climatic propuse pentru anul 2030 ca fiind o oportunitate de a creşte nivelul de cooperare cu partenerii noştri şi de a avea astfel un impact semnificativ asupra tuturor nivelurilor lanţului nostru de aprovizionare", a subliniat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate PENNY România.
Raportul include angajamentele pe termen lung ale PENNY România, precum atingerea neutralităţii climatice până în 2040 şi sprijinirea dezvoltării comunităţilor locale prin investiţii constante în infrastructură, resurse şi oameni.
Opinia Cititorului