PENTRU ACEST AN Sabon ţinteşte o cifră de afaceri mai mare cu 10% faţă de cea din 2021

A CONSEMNAT EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii / 17 august 2022

Sabon ţinteşte o cifră de afaceri mai mare cu 10% faţă de cea din 2021

Producătorul de cosmetice Sabon ţinteşte pentru acest an o cifră de afaceri cu 10% mai mare decât cea din 2021, după cum ne-a spus, într-un interviu, Cristina Ivasuc, country manager Sabon pentru România şi Cehia. Aceasta ne-a precizat că şi piaţa produselor cosmetice a fost afectată în anii precedenţi, însă treptat asistăm la o evoluţie atât din punct de vedere al vânzărilor, preferinţelor consumatorilor, dar şi ca ofertă absolut generoasă de produse/categorii/branduri prezente pe piaţa din România. Sabon a împlinit, recent, 25 de ani de existenţă pe piaţa noastră.

Reporter: Cum apreciaţi stadiul în care se află piaţa cosmeticelor după mai bine de doi ani de pandemie?

Cristina Ivasuc:Piaţa produselor cosmetice a fost afectată în anii precedenţi, ca orice altă industrie de altfel, însă treptat asistăm la o evoluţie atât din punct de vedere al vânzărilor, preferinţelor consumatorilor, dar şi ca ofertă absolut generoasă de produse/categorii/branduri prezente pe piaţa din România.

Anul 2022 a început cu o doză de optimism, după eliminarea tuturor restricţiilor, consumatorii au fost dornici să iasă din casă, să ducă acea viaţă normală pe care o aveam la un moment dat cu toţii, magazinele au început din nou să fie populate, iar bugetele pentru cumpărături au început să fie vizibil disponibile.

Începând cu al doilea trimestru, au intervenit noi încercări şi influenţe negative asupra tuturor - războiul din Ucraina şi inflaţia îşi pun amprenta şi influenţează deciziile consumatorilor. Aceştia vor fi din nou mai atenţi la valoarea coşului de cumpărături şi vor direcţiona cea mai mare parte a bugetului personal către baza piramidei necesităţilor.

Reporter: Cum vă protejaţi afacerea de intemperiile prin care trece economia şi, implicit, mediul de afaceri?

Cristina Ivasuc:Instrumentele esenţiale pentru buna funcţionare a unei afaceri, pe care s-a bazat compania Sabon în ultima perioadă, sunt următoarele :

- tehnologizarea proceselor din companie, mai ales acelea care implică relaţia cu clientul;

- îmbunătăţirea infrastructurii de distribuţie, livrarea cât mai rapidă şi în stare perfectă a produselor este un atuu permanent;

- pregătirea continuă, atât a echipei de asistenţă clienţi cât şi a consultanţilor din magazinele noastre;

- lansarea de produse şi colecţii noi, care să stârnească curiozitatea şi interesul clienţilor pentru un răsfăţ binemeritat;

- formule noi ale produselor noastre, bazate pe ingrediente naturale.

Reporter: Care sunt tendinţele din domeniu? Cum s-a modificat cererea conumatorului?

Cristina Ivasuc:Tendinţele în domeniu au evoluat diferit de-a lungul timpului şi variază în funcţie de următorii factori: nivelul de trai şi de educaţie al consumatorilor, calitatea produselor, preţul acestora, liderii de opinie, ambalajul, ţara de provenienţă, ingredientele produselor, cât de cunoscut este brandul pe piaţă şi modul de promovare.

Consumatorii au înţeles că un aspect îngrijit nu este furnizat doar prin haine, machiaj şi parfum, iar îngrijirea corpului şi a tenului au devenit deja un trend mai ales în rândul tinerei generaţii.

Dacă până nu de mult, cremele de corp şi uleiurile de duş erau produsele cele mai căutate de pe rafturile noastre, acum am văzut o tendinţă de diversificare a coşului de cumpărături şi o atracţie spre produsele complementare îngrijirii corpului, şi anume exfoliantele de corp, care sunt absolut o încântare pentru simţuri şi oferă catifelare pielii. Pentru noi a fost o dovadă vie că nu doar piaţa/industria se dezvoltă, dar şi consumatorul are o sete continuă de cunoaştere, de testare a produselor, de a se pune pe primul plan în ceea ce priveşte îngrijirea şi răsfăţul de-acasă.

Reporter: Din ce zonă vin cele mai multe solicitări pentru produsele Sabon?

Cristina Ivasuc:Cele mai multe solicitări sunt din Bucureşţi, Cluj, Constanţa, dar avem destul de multe cereri şi din alte oraşe din ţară.

Reporter: Care este profilul consumatorului dumneavoastră?

Cristina Ivasuc:Core-targetul nostru îl reprezintă în proporţie de 70% femeile, cu vârste cuprinse între 24 şi 55 de ani, cu studii medii şi superioare şi venituri medii spre mari, dar acesta ar fi răspunsul sec, standard. Clientul fidel brandului Sabon este mai mult de atât, este o persoană sensibilă la frumos, sofisticată, pretenţioasă în sensul bun, nobil al cuvântului, atentă la cele mai fine detalii, care pune preţ pe calitatea ireproşabilă a produselor, dar şi pe măiestria cu care acestea sunt ambalate, în special când sunt destinate unui cadou. Arta de a dărui stă la baza filosofiei noastre, ca brand, iar această direcţie, pe care o preţuim şi cultivăm constant, se datorează şi clienţilor noştri extrem de atenţi şi generoşi, care nu ţin doar pentru ei emoţia descoperirii unor formule şi arome unice, alegând să împărtăşească experienţa Sabon cu prietenii, familia şi alţi oameni speciali din viaţa lor.

Reporter: Ce produse noi aţi lansat în acest an?

Cristina Ivasuc:2022 a fost şi continuă să fie un an extrem de bogat în lansări de noi arome şi texturi revoluţionare în domeniul îngrijirii pielii şi părului, dar şi în relansări de colecţii deja legendare, pe care le-am "îmbrăcat" în haine festive, aniversare, pentru că anul acesta am împlinit o vârstă frumoasă şi rotundă: 25 de ani de existenţă! Astfel, am început anul cu o relansare extrem de specială a unei game care a făcut deja istorie: Paciuli Lavandă Vanilie. Aroma-emblemă a brandului, încă din 1997, a fost readusă în atenţia clienţilor printr-o ediţie de colecţie cu un design nou şi fresh, conceput în colaborare cu o tânără ilustratoare israeliană, Gabriella Barouch.

Martie a fost luna "Antologiei scrubului" şi am adăugat un nou capitol poveştii unui produs foarte apreciat, prin lansarea unei ediţii noi de exfoliante de corp aromatice - Serenity şi Bliss - create cu ajutorul unor experţi în aromaterapie.

În aprilie am lansat minunatele ape botanice, produse destinate reîmprospătării tenului şi care vin în completarea oricărei rutine de frumuseţe. Mai a fost luna Petit Marche, în care am celebrat savoarea fructelor şi ne-am răsfăţat clienţii cu o aromă nouă în ediţie limitată - Wild Pear. Tot în mai am lansat noua gamă de îngrijire a buzelor cu extract de rodie, o colecţie de trei produse vegane luxoase: balsam, exfoliant şi ulei de buze - mult aşteptate şi extrem de bine primite de clientele noastre.

Rodia este, totodată, ingredientul-vedetă al oţetului de păr lansat vara aceasta, produs care, în tandem cu noul şampon solid, completează o gamă vastă de produse Sabon de îngrijire a părului.

Nu i-am uitat nici pe bărbaţi, căci pe ei i-am surprins în iulie cu o colecţie Gentleman reînnoită, fresh, modernă, completată cu produse de îngrijire noi, precum crema hidratantă sau exfoliantul pentru ten.

Reporter: Ce ne puteţi spune despre gama de produse lansată recent?

Cristina Ivasuc:Minty Spark e o colecţie cu adevărat deosebită, perfect asortată vremii caniculare, cu o aromă proaspătă şi revigorantă, datorată incredibilului extract botanic Aqua Mint. În zilele fierbinţi de vară este plăcut să-ţi poţi imagina că te poţi teleporta într-o clipă într-o oază încântătoare, unde o briză rece şi mentolată îţi mângâie blând chipul. Te întorci apoi cu forţe noi la ziua ta obişnuită, ştiind că poţi oricând să iei o pauză binemeritată şi să te bucuri de răcoare în oază ta secretă de prospeţime - aceasta este senzaţia oferită de cea mai nouă gamă de produse Sabon, o gamă în care pot fi regăsite produse "veterane" precum uleiul de duş şi exfoliantul de corp, în variantele lor extrem de fresh, dar şi formule noi, uşoare şi delicate, precum gelul de mâini răcoritor şi masca răcoritoare pentru faţă, cu texturi irezistibile precum apa de un albastru-turcoaz a unei piscine de lux.

Reporter: Cu ce atuuri vin produsele Sabon în faţa concurenţei şi cum caracterizaţi competiţia din piaţă?

Cristina Ivasuc:Produsele Sabon sunt o încântare pentru simţuri, atât la utilizare, cât şi în confortul de acasă, unde aspectul artizanal al recipientelor îi conferă spaţiului acea stare de confort, relaxare şi autenticitate.

Ingredientele naturale, aromele îmbietoare în care ne regăsim, ambalajele cu volume şi caracteristici adaptate diverselor necesităţi, de la cele destinate consumului în propria locuinţă, până la cele potrivite călătoriilor, fac din produsele Sabon un mic răsfăţ indispensabil.

Reporter: Ce cifră de afaceri estimaţi pentru acest an, comparativ cu cea din 2021?

Cristina Ivasuc:Am plecat la drum în acest an cu o prognoză care nu a luat în considerare influenţele negative produse de alţi factori suplimentari, pe lângă leitmotivul generat de pandemia globală. Dar cu toate aceastea ne considerăm norocoşi, prin faptul că avem alături de noi clienţi loiali, care respectă şi apreciază calitatea produselor noastre, iar acest lucru ne ajută şi ne stimulează să păstrăm aceleaşi estimări iniţiale. Ne dorim şi ţintim anul acesta o creştere a cifrei de afaceri de minim 10% faţă de 2021.

Reporter: Mulţumim!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb