PENTRU ANUL TRECUT MedLife - profit de 123 milioane lei, cu 93% peste cel din 2020

G.U.
Piaţa de Capital / 25 februarie 2022

MedLife - profit de 123 milioane lei, cu 93% peste cel din 2020

Grupul MedLife a încheiat anul 2021 cu un profit net de 123 milioane lei, în creştere cu 93% faţă de anul anterior, conform unui comunicat de presă.

Cifra de afaceri consolidată pro-formă a fost de de 1,632 miliarde lei (332 milioane euro) cu 51,6% mai mare faţă de anul 2020. Totodată, veniturile operaţionale s-au ridicat la 1,647 miliarde lei, în creştere cu 51,6% faţă de 2020, în timp ce cheltuielile operaţionale au atins 1,460 miliarde lei, în creştere cu 49,4%.

"Grupul MedLife a continuat în 2021 strategia dinamică de extindere prin achiziţii, iar investiţiile au fost direcţionate către susţinerea unor obiective strategice care au vizat partea de cercetare, consolidarea zonei de radioterapie şi oncologie, amplificarea procesului de digitalizare şi de extindere teritorială, bugetul investit la nivelul anului trecut depăşind valoarea de 30 milioane de euro", se precizează în comunicat.

Potrivit reprezentanţilor companiei, toate liniile de business au urmat în 2021 un trend ascendent, cu performanţe notabile pentru divizia de laboratoare, clinici, spitale, dar şi pentru stomatologie şi farmacii. În ansamblu, anul trecut, MedLife a oferit la nivel naţional 14 milioane de servicii în regim de analize, investigaţii, diagnostic, tratamente şi operaţii chirurgicale.

Din perspectiva celui de-al doilea an al pandemiei, MedLife s-a concentrat pe intervenţie rapidă în cazul pacienţilor cronici şi acuţi în contextul limitării activităţii din spitalele de stat.

Reprezentanţii companiei susţin că o activitatea intensă a fost înregistrată pe segmentul de clinici în partea de monitorizare a patologiei cronice şi a pacienţilor care au trecut prin Covid. În acest context, a fost evidentă şi dinamică activitatea diviziei corporate, aceasta fiind axată pe sprijinul oferit companiilor mari, IMM-urilor şi start-up-urilor pentru siguranţa şi sănătatea angajaţilor pe perioada pandemiei. În paralel, zona de cercetare a jucat un rol important în ultimul an, agregând resurse proprii şi investiţii suplimentare de peste 1 milion de euro.

"Anul 2021 a marcat şi consolidarea pe segmentul de servicii oncologice după ce, de curând, Grupul a primit undă verde din partea Consiliului Concurenţei pentru achiziţia a 50% din acţiunile Neolife România, cea mai mare tranzacţie derulată de MedLife anul trecut", se mai spune în comunicat.

Adiţional parteneriatului cu NeoLife, MedLife a mai anunţat anul trecut alte alte 7 tranzacţii: Veridia (martie 2021), Medica Sibiu (mai 2021), CED Pharma (iulie 2021), Pharmachem Distribuţie (august 2021), Grupul Stomestet (noiembrie 2021), Oradent (decembrie 2021), CM Irina Galaţi.

"Am ajuns la un grad de maturitate care confirmă că MedLife este un model de business sustenabil şi replicabil, performanţă recunoscută şi prin includerea recentă a companie în indicii FTSE Russell. Ne bucurăm mult pentru faptul că am finalizat parteneriatul cu NeoLife România, fiind cea de-a 36 tranzacţie încheiată cu succes la nivel de grup. În prezent, avem discuţii în stadii avansate pentru 3 tranzacţii de dimensiuni medii şi mari şi alte 5 mici şi sperăm să le finalizăm până la finalul anului. De altfel, bugetul de investiţii planificat pentru perioada următoare este de 100-120 milioane de euro, iar aproximativ 50-70 milioane de euro intenţionăm să-i alocăm pentru tranzacţii în România şi în ţările din regiune", a declarat Mihai Marcu, Preşedinte şi CEO MedLife.

Potrivit companiei, programul de dezvoltare şi extindere planificat pentru 2022 urmează traseul Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa, deschideri de noi clinici în Muntenia şi Translivania, dar şi în alte regiuni ale ţării, cu obiectivul de a consolida în următorii doi ani acoperirea naţională. În acest moment, MedLife deţine cea mai extinsă reţea din România, cu prezenţă în peste 25 de oraşe mari şi medii din ţară, fiind singurul operator privat cu o asemenea acoperire la nivel naţional.

În 2022 va fi impulsionată şi dezvoltarea reţelei Sfânta Maria, al doilea brand parte din grup cu focus pe pacienţii care îşi doresc să acceseze în mod special servicii în regim CAS. Anul acesta brandul Sfânta Maria îşi va extinde prezenţa în mai multe oraşe mici şi mijlocii atât prin achiziţii cât şi organic.

Potrivit sursei citate, obiectivele anului 2022 se leagă şi de MedLife Park, cel mai mare hub medical din ţară care a intrat într-un ritm susţinut de dezvoltare. Astfel, pentru anul acesta este planificată finalizarea primei etape care implică inaugurarea unei noi clinici de mari dimensiuni, amenajarea unor spaţii green avangardiste, dar şi extinderea laboratorului de biologie moleculară şi anatomie patologică. Compania vizează o unitate mult mai mare care să acomodeze şi divizia de cercetare care îşi va extinde anul acesta activitate în zona de oncologie.

Conform sursei citate, etapa a doua de dezvoltare a acestui hub medical este planificată pentru 2023 când MedLife intenţionază să pună în funcţiune noi săli de operaţie şi să extindă capacitatea de spitalizare a celui mai mare spital din cadrul grupului, cu alte 150 de paturi.

Potrivit reprezentaţilor companiei, proiectul pilot MedLife Park ar urma să fie să fie replicat pe termen mediu şi lung în mai multe oraşe mari din ţară cum ar fi Braşov, Sibiu, Cluj sau Arad.

Totodată, adiţional proiectelor de dezvoltare prin achiziţii şi în regim organic, MedLife va continua să pună accent pe digitalizare şi tehnologizarea serviciilor, fiind o direcţie strategică pentru dezvoltarea grupului în perioadă următoare.

"Pe măsură ce avansează tehnologia, implicaţiile asupra medicinei sunt tot mai evidente: consumul digital reconfigurează abordări tradiţionale ale consumatorului, apare un nou tip de pacient care doreşte să fie informat şi care vrea să aibă acces la aplicaţii şi device-uri care îi eficientizează exprienţa din punct de vedere timp şi costuri, iar ca urmare a acestor schimbări piaţa serviciilor medicale se transformă la rândul ei", susţine preşedintele MedLife.

Potrivit acestuia, pandemia a acţionat ca un catalizator pentru a reimagina viitorul sănătăţii atât la nivel colectiv, cât şi personal şi ca atare a fost făcut un salt mult mai rapid.

"Dacă în primul an de Covid am găsit soluţii rapide pentru a oferi pacienţilor noştri consultaţii online sau am pus în funcţiune roboţi pentru self check in şi self pay, în 2021 ne-am concentrat pe digitalizarea experienţei pacientului în raport cu interacţiunea pe care o avem. La nivel de B2C am investit în noi instrumente care te ajută să ai acces în orice moment şi de oriunde ai fi la tot istoricul medical şi chiar posibilitatea de a le vedea în dinamică sau de a cumpăra produse din secţiunea de shop - toate disponibile într-o singură aplicaţie. Pe partea de B2B am investit în noi produse digitale care ne ajută în această interacţiune cu angajatorul, dar şi cu angajatul. În plus, am digitalizat foarte multe fluxuri şi programe la nivel

intern. Evoluţia tehnologiei ne împinge să ne depăşim limitele şi să susţinem acţiuni din ce în ce mai complexe atât din punct de vedere medical, cât şi din punct de vedere tehnologic.", a mai declarat Mihai Marcu.

Acesta susţine că medicina de mâine este despre roboţi, realitate vituală, realitate augmentătă, hologramă, procesarea datelor şi monitorizare la distanţă.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. Aici e loc mare de intors,se vor da din nou muuuulte gratuite. Pai e de luat LA GREU si HOLD STRONG.

    Pare ca au incetinit in T4.

    1. 93% pare FOARTE BINE ,stai sa vezi trim1 din 2022,ai putina rabdare.

    Asa s'au facut bani frumosi in pandemie.

    Sa aiba sanatate pangolinul ala dragalas. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb