Regia Autonomă de Trans-port Bucureşti (RATB) ar putea fi transformată în societate comercială, pentru creşterea independenţei şi acces la fonduri europene, a declarat, ieri, directorul general al RATB, Adrian Criţ. Domnia sa a spus: "Transformarea regiei autonome în societate comercială este normală şi constituie o obligaţie legală potrivit directivei 1370 a Comisiei Europene, în condiţiile în care acest lucru ar permite să existe o independenţă mai mare în luarea deciziilor, adică acestea să nu mai depindă de multe ori de anumite persoane care acceptă sau nu un plan de dezvoltare".
Directiva 1370 a Comisiei Europene trebuia implementată până la 1 ianuarie 2008.
Criţ a menţionat că statutul de regie autonomă nu permite accesarea de fonduri europene, ceea ce reprezintă "o problemă majoră", întrucât costurile cu achiziţia de vehicule ar putea fi acoperite în proporţie de 60% prin sume de la UE.
"Am gândit toate aceste aspecte, urmează să le transformăm. Am vorbit cu primarul general (al Capitalei, Sorin Oprescu, n.r.) şi se pare că avem acceptul dânsului. Să vedem şi la nivel politic cum o să se accepte acest lucru", a spus Criţ, citat de Mediafax.
Guvernul s-a angajat în negocierile cu Fondul Monetar Internaţional că va modifica legislaţia astfel încât să permită regiilor de transport Metrorex şi RATB să majoreze tarifele cu mai mult decât rata inflaţiei, pentru ca aceste companii să îşi poată acoperi cheltuielile curente din venituri. Noua lege va stabili şi înfiinţarea unei noi "autorităţi metropolitane de tranzit", care va supraveghea cele două regii de trans-port public.
Criţ a spus că RATB solicită Consiliului General al Municipiului Bucureşti "din două în două săptămâni" majorarea preţului unei călătorii, existând încă din 2010 o solicitare privind creşterea preţului la 1,8 lei/călătorie. Preţul unei călătorii cu RATB este în prezent de 1,3 lei şi nu a mai fost majorat din februarie 2008.