Aeroportul Băneasa se pregăteşte să primească o parte dintre suporterii care vor veni în ţara noastră cu prilejul turneului final de fotbal Euro 2020.
Lucrările de reabilitare şi modernizare ale aeroportului vor costa peste 55 de milioane lei. De modernizarea aeroportului închis în urmă cu şapte ani se va ocupa asocierea SC Bog Art SRL (lider de asociere) - SC UTI Grup SA (asociat), singura care a depus ofertă în cadrul licitaţiei organizate de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Contractul a fost semnat, ieri, în prezenţa ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, care s-a arătat încrezător că lucrările se vor termina înainte de începerea Campionatului European de Fotbal de anul viitor. Pe Aeroportul Băneasa ar urma să aterizeze aeronavele echipelor de fotbal, dar şi oficialii UEFA.
Lucrările, ce ar urma să fie finalizate după opt luni, sunt împărţite astfel: două luni proiectarea, şase luni execuţia. Ca să poată respecta termenul stabilit de oficialii CNAB, constructorul a cerut sprijin în obţinerea tuturor autorizaţiilor şi avizelor necesare.
"Graficul de lucrări răspunde cerinţelor beneficiarului, însă avem nevoie de sprijin pentru a grăbi procesul de obţinere de avize şi autorizaţii. Fiecare primărie are 30 de zile ca să răspundă la solicitările noastre, iar când noi avem 2 luni de proiectare, 30 de zile este enorm", a declarat Raul Doicescu, fondator şi acţionar Bog'Art.
"Îl vom finaliza până la începerea Campionatului European de Fotbal. Se poate lucra şi iarna. (...) Voi fi prezent şi aici pentru supravegherea lucrărilor. (...) O să mă implic în obţinerea aces-tor autorizaţii", a precizat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
Potrivit acestuia, până la finalul lunii mai a anului viitor va fi gata şi linia feroviară care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord din Capitală, o altă solicitare a UEFA pentru ca ţara noastră să găzduiască meciuri din cadrul EURO 2020.
După finalizarea lucrărilor la Aeroportul Băneasa, capacitatea aeroportului va creşte de aproape 10 ori până la circa 350 de pasageri/oră/flux.
Oficialii CNAB estimează că Aeroportul Băneasa va înregistra, după redeschiderea sa pentru companiile de linie, un trafic anual de 350 de mii de pasageri.
Pe Aeroportul Băneasa nu au mai operat curse de linie din martie 2012. În 2011 circa 2,5 milioane de pasageri au aterizat şi au decolat de pe acest aeroport.
În prezent, pe Aeroportul Băneasa aterizează doar avioanele VIP, aeronavele cu demnitari la bord şi zboruri de urgenţă şi asta doar în intervalul 6 dimineaţa - 10 seara.