Liberalii au decis să promoveze libera iniţiativă în alegerile locale din acest an, urmînd să susţină candidaţi care au dovedit că pot să conducă afaceri private. PNL nu a dezvăluit, deocamdată, cîţi oameni de afaceri "va arunca" în luptă, însă se pare ca este vorba despre cîteva mii. Liberalii speră ca aceştia să cîştige şi să aducă mai mulţi bani în comunităţile locale.
Liderul PNL, Theodor Stolojan, a anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, că partidul său şi-a propus ca obiectiv obţinerea unui scor de minimum 20% pentru alegerile din 6 iunie, astfel încît, împreună cu PD, "să răstoarne PSD din cît mai multe consilii judeţene, consilii locale şi primării".
Preşedintele PNL a lansat şi sloganurile pe care partidul său le va folosi în campania electorală. Pentru mediul urban, PNL a ales varianta: "Împreună pe un drum mai bun", care face referire la instituirea unui parteneriat cu oamenii, la stoparea corupţiei locale şi la îmbunătăţirea condiţiilor de trai în fiecare oraş. În mediul rural, liberalii merg cu sloganul: "Alege PNL să-ţi meargă bine".
Oferta PNL pentru alegerile locale este sintetizată în patru puncte importante, şi anume: creşterea bugetelor locale, stoparea corupţiei din adminis-traţia locală, siguranţa cetăţeanului, aducerea dinamismului managerial liberal în adminis-traţia locală. "Doar prin stoparea corupţiei, care a generat apariţia baronilor locali şi a irosit numeroase şanse de dezvoltare locală, vom putea face un progres semnificativ", a afirmat liderul PNL.
În ceea ce priveşte oferta economică a PNL pentru alegerile locale, purtătorul de cuvînt al formaţiunii, Eugen Nicolăescu, a anunţat că ea priveşte, în principal, modalităţi noi de atragere a investiţiilor şi reducerea fiscalităţii la nivel local.
PNL îşi va lansa candidaţii pentru alegerile locale, mîine, la Braşov. Liberalii au propus pentru scrutinul din vară 46.000 de candidaţi.