PENTRU NOUL TERMINAL AL AEROPORTULUI OTOPENI: Valentin Iordache: "Aşteptăm exproprierea terenurilor, până anul viitor"

Adelina Toader
Ziarul BURSA #Companii / 9 iulie 2018

Valentin Iordache: "Aşteptăm exproprierea terenurilor, până anul viitor"

Noul terminal al Aeroportului Otopeni va dubla numărul pasagerilor, estimaţi, pentru anul acesta, la 14 milioane

Procedurile pentru construcţia unui nou terminal al Aeroportului Henri Coandă sunt în derulare, urmând să intre la aprobare în Guvern.

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, a declarat: "Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii pentru Aeroportul Henri Coandă, pentru că este un program foarte amplu de peste 800 de milioane de euro, în momentul de faţă, are un master plan, există un business plan, iar indicatorii tehnico economici au fost aprobaţi la nivelul Ministerului Transporturilor şi ulterior la comisia transporturilor ministerială. Până la 1 iulie programul a fost în dezbatere, urmând să intre la aprobarea în Guvern. Ulterior urmează să se emită hotărârea de guvern şi să se treacă la exproprierea terenurilor din zonă, acolo unde se va dezvolta proiectul".

Domnia sa ne-a declarat că nu cunoaşte exact numărul proprietarilor care ar trebui expropriaţi pentru dezvoltarea noului terminal: "Nu ştim exact numărul de proprietari, dar suprafaţa este destul de mare, de circa 700 de hectare, dintre care aproape jumătate va fi pentru noul terminal şi dezvoltarea platformelor căilor de rulare. Vom rămâne cu cele două piste pentru că nu există nici în aceste condiţii spaţiu pentru construcţia celei de-a treia piste, dar nici nu este necesară. Cu două piste putem să ajungem fără probleme la peste 40 de milioane de pasageri pe an, în condiţiile în care acum estimarea noastră este de 14 milioane pe acest an".

Potrivit reprezentantului CNAB, noul terminal vine să adauge module de terminal. Practic, cu următoarele două module se va dubla capacitatea existentă a aeroportului, în plus va exista posibilitatea de a adăuga noi module pe viitor, astfel încât să existe capacitatea suficientă pentru procesarea pasagerilor, dar nici să nu fie o capacitate excedentară care ar conduce la cheltuieli în plus şi, implicit, la creşterea tarifelor sau la reducerea profiturilor.

Valentin Iordache ne-a mai declarat: "Licitaţiile pentru demararea lucrărilor pot începe imediat ce vom avea terenurile, care vor fi luate în concesiune şi ne aşteptăm ca anul viitor să se facă această expropriere a terenurilor, iar în perioada imediat următoare să se facă procedurile de achiziţie pentru proiectare şi execuţie a noului terminal şi a celorlalte lucrări conexe".

Aeroportul Băneasa ar putea fi redeschis pentru traficul comercial de pasageri, în mai puţin de doi ani

Recent, Valentin Ionescu a vorbit şi despre redeschiderea Aeroportului Băneasa pentru traficul comercial de pasageri. Potrivit domniei sale acesta ar pute fi redeschis în mai puţin de doi ani, după extinderea capacităţii la 300 de persoane pe oră.

În prezent, capacitatea Aeroportului Băneasa este de 30 de pasageri pe oră.

Reprezentantul CNAB a declarat: "Pista e una dintre cele mai moderne şi mai bune din toată regiunea aceasta a Europei. Este o pistă de asfalt, elastică, în bună stare, dar deocamdată terminalul este deschis doar pe zona de aviaţie generală - business. Urmează să se modernizeze terminalul şi celelalte trei corpuri de clădire şi, odată redeschise şi acelea, vom avea o capacitate care nu va fi spectaculoasă, vor fi undeva la 300 de pasageri pe oră pe flux".

Domnia sa a precizat că nu poate fi estimat un termen exact al redeschiderii Aeroportului Băneasa, ţinând cont că trebuie făcute licitaţii, dar dacă acestea nu vor fi contestate, în cel mult doi ani aeroportul ar putea fi operaţional.

În plus, purtătorul de cuvânt al CNAB a precizat că fiind în oraş, aeroportul poate fi folosit mai mult pentru curse business decât economy sau pentru chartere, pentru că operarea va fi mai scumpă decât pe Otopeni.

În trecut, au fost prelucraţi până la 2,5 milioane de pasageri pe an, dar în prezent acest lucru nu ar mai fi posibil pe terminalul existent, ci în jur de 300.000 de pasageri în condiţii de business.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb