Furnizorul de profile din tâmplărie din aluminiu Alumil Rom Industry (ALU) a raportat, pentru primul semestru al anului, un profit net de 1,96 milioane de lei, de peste trei ori mai mare decât cel din primele şase luni ale anului trecut, în condiţiile în care veniturile din vânzări au fost de 40 milioane de lei, în creştere cu 34%, după cum se arată în raportul companiei publicat, ieri, la Bursa de Valori Bucureşti (BVB).
Stirea a avut impact în piaţă asftel încât ieri, la ora 13:00, acţiunile ALU aveau o creştere de 7,98%, la 1,285 lei, pe fondul unui volum cu mult peste media ultimei luni de tranzacţionare.
Costul vânzărilor s-a ridicat la 26,34 milioane de lei, cu 34% peste cel din primele şase luni ale anului trecut, costul cu stocurile fiind de 24,42 milioane de lei, în creştere cu aproape 39% faţă de cele înregistrate în perioada ianuarie-iunie 2020.
Cheltuielile de vânzare şi distribuţie au fost de 8,82 milioane de lei, în creştere cu 14%, în timp ce cheltuielile administrative s-au ridicat la 3,1 milioane de lei, cu 17,4% peste cele din intervalul ianuarie-iunie a anului trecut.
Profitul operaţional a fost de 2,39 milioane de lei, de 2,7 ori mai mare decât cel din primele şase luni ale anului trecut, în timp ce din activitatea financiară, Alumil a obţinut un profit de 0,06 milioane de lei.
La data de 30 iunie, furnizorul de profile din tâmplărie din aluminiu avea active totale de 70,18 milioane de lei, în creştere cu 1,3% faţă de cele de la începutul anului, în timp ce datoriile totale se ridicau la 17,07 milioane de lei, în creştere cu 16%, cele mai ridicate fiind datoriile pe termen scurt, în sumă de 10,5 milioane de lei.
De la începutul anului, acţiunile ALU au o apreciere de circa 57%.
La finele anului trecut, Alumil Aluminium Industry deţinea 55,9% din titlurile Alumil Rom Industry, în timp ce Sotiriou Michail avea un pachet de 23,95% din capitalul social al companiei, a cărei capitalizare se ridică la aproape 40,2 milioane de lei.