Producătorul de sisteme de navigaţie GPS, "Mio Technology", estimează că va comercializa 15.000 de unităţi în primul semestru din 2009, în scădere cu 35% faţă de perioada similară a lui 2008, valoare ce nu-i va afecta cota de piaţă, de 45%,a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, directorul general Laura Samson.
"Cota de piaţă este similară cu cea de anul trecut, de 45% sau cu două-trei procente superioară. Faţă de estimările iniţiale şi faţă de debutul de an, acum suntem mai optimişti în ceea ce priveşte vânzările. În primul semestru vom vinde 15.000 de unităţi sau poate mai mult, astfel încât scăderea să fie de aproximativ 35% faţă de perioada similară din 2008. Pe întreg anul 2009 estimăm o scădere a vânzărilor cu 30%, adică 35.000 de unităţi, faţă de 50.000 cât am comercializat în 2008", a declarat Laura Samson, citată de NewsIn.
Oficialul "Mio Technology" în România consideră că piaţa internă de sisteme de navigaţie GPS va scădea cu 10-20% în acest an, la 80.000-90.000 de unităţi, faţă de 90.000-100.000 unităţi comercializate în 2008. "Nu există studii privind această piaţă, dimensiunea ei fiind dată de noi, cei care producem şi distribuim aceste produse, urmare a discuţiilor dintre noi", a explicat pe ce-şi bazează estimările directorul general al companiei.
Conform Laurei Samson, revenirea pieţei auto este importantă pentru piaţa sistemelor de navigaţie GPS, însă nu decisivă. "Este importantă, dar nu decisivă revenirea industriei auto pentru revigorarea vânzărilor de sisteme de navigaţie GPS. Pentru noi este important să-şi revină şi retailul, şi vânzările online. Cu siguranţă în viitor, poate chiar din 2010, vom consemna o revenire a pieţei acestor sisteme, pentru că România are potenţial. Rata de penetrare a sistemelor de navigaţie GPS este de aproximativ 5% în România, în vreme ce în state precum Germania sau Marea Britanie penetrarea este de 60-70%", a mai spus Laura Samson.
Directorul general "Mio Technology" a mai precizat că în 2009 vânzările corporate sunt practic nule, deoarece pe perioadă de criză companiile nu mai investesc în dotarea flotelor de autovehicule cu sisteme GPS, în vreme ce în 2008 acest segment s-a cifra la mai puţin de 10%. "Consumatorul individual este ţinta noastră", a mai spus doamna Samson