"PepsiCo" Inc. şi "Pepsi Bottling Group" Inc. preiau o cotă de 75,5% din cel mai mare producător rus de băuturi răcoritoare, divizie a companiei "Lebedyansky". Preţul tranzacţiei este de 1,4 miliarde de dolari.
"Lebedyansky", societate care controlează 30% din piaţa rusă a sucurilor, mai produce alimente pentru copii şi apă minerală, însă tranzacţia nu a inclus şi aceste divizii. În 2007, vânzările de sucuri ale "Lebedyansky" au însumat 800 de milioane de dolari. O proporţie de 85% din cifra vânzărilor "Lebedyansky" provine din livrările de sucuri.
"PepsiCo", al doilea producător mondial de băuturi răcoritoare (după "Coca-Cola" Co.), şi-a dublat investiţiile pe piaţa snacks-urilor din Rusia, inaugurând a doua fabrică, în acest sector.
Michael White, şef al departamentului de afaceri internaţionale din cadrul "PepsiCo", a declarat: "Ne-am angajat să investim în mărcile Lebedyansky. Noua achiziţie ne aduce o platformă puternică pentru continuarea expansiunii pe o piaţă a sucurilor cu o creştere rapidă".
Achiziţia diviziei "Lebedyansky" trebuie să primească aprobarea acţionarilor minoritari şi se va finaliza în trimestrul al treilea.