Modificarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă are impact şi asupra proiectelor de infrastructură rutieră care vor fi finanţate prin intermediul sumelor alocate de Comisia Europeană. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat ieri că peste 450 de kilometri de autostrăzi vor primi finanţare prin PNRR.
"În PNRR am inclus ca proiecte majore, autostrada A7 - 320 kilometri, capetele autostrăzii A8 - 50 kilometri, autostrada A3 - o porţiune de 70 kilometri între Cluj şi Zalău, 9 kilometri din A1 pe tronsonul Sibiu-Nădlac, din care 2 kilometri reprezintă tunelurile pentru maşini din zona Lugoj-Deva. Cred că vom reuşi până în 31 decembrie 2026 să finalizăm aceste proiecte, dacă ţinem cont că valoarea investiţiilor în infrastructura rutieră pe primele patru luni ale anului 2021 este cu 14% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi dublă faţă de alocările din 2018 şi 2019", a declarat Cătălin Drulă, după şedinţa de guvern de ieri.
De altfel, ministrul Transporturilor a precizat că Guvernul a aprobat ieri prima investiţie în autostrada A7, pe tronsonul Ploieşti-Buzău.
"Practic, această aprobare este asumarea că acest proiect se va face. Acest moment va fi urmat de paşi concreţi, de exproprieri, iar licitaţia pentru construcţii va fi lansată până la sfârşitul lunii mai. Nu vom mai avea situaţii neplăcute, deoarece, după finalizarea licitaţiei, la semnarea contractului constructorul poate intra direct în teren. Este vorba despre 63 kilometri de autostradă, proiect finanţat prin PNRR, cu perdele forestiere, cu patru spaţii de servicii. Sunt zeci de kilometri de drumuri auxiliare modernizate, şase noduri rutiere, pasaje. Următoarele sectoare din această autostradă vor fi aprobate anul acesta, autostrada va avea 320 kilometri până la Paşcani, iar lucrările vor fi scoase la licitaţie până la sfârşitul anului", a spus Cătălin Drulă.
În privinţa lucrărilor la autostrada A8, ministrul Transporturilor a menţionat că mâine va începe proiectarea tronsonului Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni. Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic urmează a fi finalizate în următoarele 27 de luni.
Cătălin Drulă a mai spus că ieri a fost respinsă definitiv ultima contestaţie privind atribuirea contractului pentru sectorul între DN 1, zona Corbeanca, şi DN 2, zona Colentina, din zona de nord a autostrăzii A0 - centura Capitalei. Astfel, în urma deciziei definitive a instanţei, contractul poate fi semnat şi constructorul poate demara imediat lucrările. Tot ieri, prin hotârâre de guvern au fost expropriaţi 130 de metri pătraţi de teren pentru relocarea unui stâlp de înaltă tensiune, de 400 kilovolţi, care bloca executarea lucrărilor pe zona de sud a autostrăzii din jurul Capitalei.