56% dintre europeni folosesc în mod regulat internetul (80% dintre aceştia prin intermediul unei conexiuni de mare viteză) faţă de doar o treime în 2004, ceea ce face ca Europa să fie liderul mondial în materie de internet în bandă largă, se arată într-un studiu publicat marţi de Comisia Europeană.
De asemenea, potrivit aceluiaşi studiu, jumătate dintre gospodării şi peste 80% dintre companii au în prezent o conexiune în bandă largă. În plus, Europa este şi primul continent cu adevărat "mobil" din lume, numărul abonaţilor la serviciile de comunicaţii mobile depăşindu-l pe cel al cetăţenilor (un nivel de 119%).
"Economia digitală a Europei prezintă un enorm potenţial de generare a unor venituri foarte mari în toate sectoarele, dar pentru a transforma acest avantaj în creştere sustenabilă şi noi locuri de muncă, guvernele trebuie să joace un rol conducător, prin adoptarea de politici coordonate vizând demolarea barierelor existente în calea noilor servicii", a declarat Comisarul european pentru societate informaţională şi mass-media, Viviane Reding.
Cei mai activi utilizatori de Internet sunt tinerii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani. 66% dintre tinerii europeni cu vârsta sub 24 de ani navighează zilnic pe Internet, faţă de 43% cât este media în UE. În plus, 73% dintre tineri folosesc în mod regulat servicii avansate pentru a crea şi pune la dispoziţie conţinut online, de două ori mai mult decât media la nivelul populaţiei UE (35%).
"Ar trebui să profităm de oportunitatea pe care ne-o oferă o nouă generaţie de europeni care vor ajunge în curând să hotărască lucrurile pe piaţa europeană. Pentru a elibera potenţialul economic al acestor
Cu toate că "generaţia digitală" pare refractară la ideea de a plăti pentru descărcarea sau vizionarea online a conţinuturilor precum materiale video sau muzică (33% declară că nu doresc să plătească nimic, ceea ce reprezintă dublul mediei la nivelul UE), în realitate, 10 la sută dintre aceşti tineri au plătit pentru acest gen de servicii faţă de media de cinci la sută din populaţia UE. De asemenea, sunt mai dispuşi să plătească pentru oferte de servicii şi calitate mai bune.