Piaţa AeRO îşi deschide porţile pentru 2Performant

A.I.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 9 decembrie 2020

Piaţa AeRO îşi deschide porţile pentru 2Performant

Dorin Boerescu, CEO: "Venim la bursă pentru a ne conecta la o infrastructură de finanţare cu ajutorul căreia să ne dezvoltăm accelerat în următorii ani" Capitalizare anticipată de 30,78 milioane de lei, echivalentul unui preţ pe acţiune de 29,19 lei Efectul pozitiv al investiţiilor şi obţinerea economiilor de scară vor începe să se reflecte la nivelul profitabilităţii din 2023, se estimează în memorandum-ul de listare a societăţii Conform profilului de afacere de tip "growth", managementul 2Performant nu este orientat spre distribuirea profiturilor

Actualizare - Titlurile 2Performant (2P) au deschis şedinţa de tranzacţionare la preţul de 27 de lei, ceea ce ridica valoarea companiei proaspăt listată la Bursa de Valori Bucureşti la aproape 28,47 milioane de lei.

După prima jumătate de oră a şedinţei bursiere, preţul acţiunii era de 28,4 lei ( echivalentul unei valori de piaţă de 29,94 milioane de lei), după ce cotaţia 2P atinsese un maxim de 29,4 lei.

---

Platforma AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) îşi deschide astăzi porţile pentru 2Performant Network (2P), liderul pieţei de marketing afiliat din ţara noastră, printr-o listare tehnică, în care managementul şi fondatorii companiei nu vor vinde acţiuni, conform datelor din memorandum-ul întocmit de Goldring, intermediarul operaţiunii.

Dorin Boerescu, CEO şi acţionar principal al 2Performant, afirmă: "Venim la bursă pentru a ne conecta la o infrastructură de finanţare cu ajutorul căreia să ne dezvoltăm accelerat în următorii ani. Am decis să abordăm finanţarea prin bursă în doi paşi: o listare tehnică, în care managementul şi fondatorii 2Performant nu vor vinde acţiuni, urmată de o majorare de capital destinată creşterii după ce ne aliniem mindsetul şi aşteptările cu investitorii activi din România. Suntem, la rândul nostru, acţionari 2Performant. Nu ne interesează să vindem compania sau să facem exit".

2Performant, companie care prin platforma 2Parale.ro a introdus conceptul de marketing afiliat în piaţa din ţara noastră în 2008, este o societate de tehnologie care dezvoltă, operează şi monetizează propria platformă tehnologică, prin două produse: marketing afiliat şi influencer marketing.

"În ce priveşte piaţa din România, obiectivul 2Performant este de a capta creşterea din e-commerce şi de a valorifica potenţialul evaluat pentru această piaţă, de creştere anuală estimată într-un interval de 18%-28% pentru 2020 şi următorii ani, în ritm cu dezvoltarea comerţului online aşteptată în următorii ani. În plus, 2Performant îşi propune, pe termen mediu, odată cu finanţarea vizată prin admiterea la tranzacţionare pe SMT al Bursei de Valori Bucureşti, să îşi crească veniturile din pieţele din regiunea Europei Centrale şi de Est, care acum se situează la aproximativ 10% din veniturile societăţii", se arată memorandum-ul de listare a companiei.

Compania vine la bursă în cel mai bun al său, iar capitalizarea anticipată a 2Performant se ridică la 30,78 milioane de lei (6,28 milioane de euro), echivalentul unui preţ pe acţiune de 29,19 lei, suma fiind calculată ca medie aritmetică simplă a valorilor rezultate din aplicarea metodei actualizării fluxurilor viitoare de numerar, de 30 de milioane de lei şi a metodei comparaţiei prin multiplii de piaţă, de 31,6 de milioane de lei.

Companie de creştere, 2Performant ţinteşte extinderea în pieţele din regiunea Europei Centrale şi de Est, în ritm cu finanţarea obţinută, iar pentru perioada 2021- 2022, societatea preconizează să investească în acest sens un milion de euro în dezvoltarea platformei, vânzări, marketing şi în atragerea de resurse umane în poziţii strategice. De asemenea, 2Performant va investi în consolidarea pieţei interne prin campanii de vânzări şi marketing pentru a atrage clienţi de talie mare, investiţii în soluţia de tracking şi în optimizarea continuă a platformei. Un alt obiectiv strategic pentru extinderea afacerii este creşterea segmentului de influenceri, o piaţă cu un potenţial ridicat, se arată în memorandum.

Conform estimărilor companiei, efectul pozitiv al investiţiilor şi obţinerea economiilor de scară se vor reflecta la nivelul profitabilităţii începând cu anul 2023.

"Din acel moment, creşterea costurilor operaţionale va scadea de la o medie anuală de aproximativ 37% (în perioada 2020-2022), la o medie anuală de aproximativ 11% (în perioada 2023-2025). De asemenea, costurile cu activitatea de cercetare şi dezvoltare (R&D) vor înregistra o creştere medie anuală de aproximativ 42% în perioada 2020-2022 şi apoi o creştere anuală de aproximativ 9% în perioada 2023-2025", se arată în memorandum.

Pentru următorii doi ani compania estimează pierdere, în timp ce pentru perioada 2023-2025 se prognozează profituri nete de 0,8 milioane lei, 1,94 milioane lei şi 6,84 milioane lei (marjă a profitului de 9,1%), în condiţiile unei cifre de afaceri (ce este formată dintr-un mix între veniturile din marketingul afiliat şi veniturile din divizia de influencer marketing) de 42,18 milioane de lei pentru 2023, 55,65 milioane de lei în 2024 şi 75,09 milioane de lei în 2025.

Practic, pentru piaţa locală, care reprezintă acum peste 85% din business, conducerea 2Performant estimează o creştere medie anuală de 22% pentru următorii cinci ani. Piaţa externă (care în prezent reprezintă peste 10% din business), este previzionată să crească în medie cu 65% pe an (prin adresarea a două-trei pieţe noi, unul dintre obiectivele strategice pentru perioada 2021-2025). La finalul perioadei estimate, piaţa externă va genera peste 30% din business, se arată în memorandum.

Pe segmentul de influencer marketing se estimează o creştere medie anuală de 57%, ritmul mai accentuat din următorii doi ani (+106% în 2021) fiind urmat de o creştere constantă anuală de 50%. În 2025 acest segment va genera aproximativ 6% din cifra de afaceri a 2Performant, conform prognozelor companiei.

În aceste condiţii, conform profilului de afacere de tip "growth", focalizată în această etapă pe creştere accelerată intensivă şi extensivă, pe investiţia în inovare, optimizare şi dezvoltare a soluţiei tehnologice, managementul 2Performant nu este orientat spre distribuirea profiturilor, se arată în memorandum.

În ceea ce priveşte competiţia, în plan local principalul competitor al 2Performant

este Profitshare.ro, reţea de marketing afiliat deţinută de agenţia de performance marketing Conversion, companie care este la rândul sau deţinută în proporţie de 90% de Emag. Avantajele competitive ale Profitshare constau, în esenţă, în cota de piaţă dominantă a principalului advertiser, respectiv Emag, impulsionând semnificativ vânzările generate prin marketing afiliat, se arată în memorandum.

Pentru anul trecut, 2Performant a avut o cifră de afaceri de 15,53 milioane de lei, cu 20,5% peste cea din 2018, în timp ce cheltuielile de exploatare au fost în sumă de aproape 15,62 milioane de lei, cu 8,18% peste cele înregistrate în 2018, cea mai importantă categorie, cele cu prestaţiile externe, fiind reprezentată de cheltuielile privind comisioanele cuvenite afiliaţilor şi influencerilor 2Performant. Cheltuielile cu personalul s-au ridicat la 2,35 milioane de lei, cu 42,8% peste cele din anul anterior.

"Având în vedere faptul că numărul mediu de angajaţi a rămas constant, dinamica din cursul anului 2019 reflectă orientarea politicilor de recrutare şi retenţie a personalului spre perfecţionarea şi creşterea intensivă, calitativă a resursei umane", precizează 2Performant.

Pentru 2019, 2Performant a raporatat un profit net de 0,7 milioane de lei, faţă de o pierdere de circa 0,35 milioane de lei în 2018 şi un profit de 0,05 milioane de lei în 2017.

Pentru jumătatea anului curent, în contextul accelerării comerţului online determinat atât de cursul firesc al comportamentului de consum orientat tot mai mult spre digital, cât şi de contextul epidemiologic, 2Performant prezintă o cifră de afaceri de aproape 9,25 milioane de lei, cu 37,4% peste cea din ianuarie-iunie 2019, în timp ce cheltuielile de exploatare au crescut cu 33,1% în primul semestru al anului 2020, la 9,54 milioane de lei, fiind impulsionate de intensificarea comisionării la nivel de afiliaţi. Profitul operaţional s-a ridicat la 0,17 milioane de lei, de zece ori peste cel din aceeaşi perioadă a anului precedent, în timp ce rezultatul net a fost de aproape 0,15 milioane lei, faţă de o pierdere la jumătatea lui 2019, după cum arată datele prezentate de comapanie.

Activele totale se ridică la 4,88 milioane de lei, cu 29,45% peste cele de la jumătatea anului trecut, cele imobilizate, în sumă de aproape 2,54 milioane de lei, fiind constituite în proporţie covârştitoare din imobilizări necorporale.

"Astfel, cel mai de preţ activ al societăţii este tehnologia dezvoltată şi absorbită in-house, prin competenţele şi expertiza resursei umane", se arată în memorandum.

Datoriile totale, reprezentate în totalitate de datorii curente, erau la finele lunii iunie a acestui an, erau de 2,52 milioane de lei, în scădere cu 4,3% faţă de cele de la jumătatea lui 2019, ponderea în total pasiv fiind de 51,7%.

Capitalul social al societăţii, în valoare de 105.442,6 lei, este împărţit în 1.054.426 acţiuni o cu o valoare nominală de 0,1 lei/acţiune. Dorin Boerescu are aproape 38,74% din companie, în timp ce Radu Ioan Spineanu deţine 10,11% iar Sergiu Mădălin Neguţ are 7,02% din 2Performant.

Note:

- Marketing-ul afiliat este un tip de marketing bazat pe performanţă care descrie relaţia dintre un advertiser şi un afiliat, în care cel din urmă trimite utilizatori pe site-ul advertiserului şi este plătit doar atunci când utilizatorii convertesc acţiunile determinate;

- Influencer marketing este un tip de marketing în care promovarea unei companii este realizată de către o persoană considerată lider de opinie, cu influenţă asupra unor comunităţi de "urmăritori" în mediul online.

Opinia Cititorului ( 6 )

  1. calculat pe baza veniturilor promise pentru viitor. Asa vom avea si noi emitenti cu P/B >20 (Bnet cu 10 e mic copil!) P/E>200

    1. BNET e una dintre cele mai mari pocnitori de pe BVB si vad ca apar in continuare companii cu valoare ce tinde spre zero. Culmea ca Negut e in toate...

      Nu inteleg de ce atat de multa critica. Daca nu iti place compania nu cumpara actiuni, nu te obliga nimeni. Stii cate companii din tehnologie esueaza, care e rata de esec in domeniu .. enorma. Daca nu crezi perspectivele companiei nu cumpara actiuni. Iar asta ca valoarea lor tinde catre zero e o prostie. Poate e supraevaluata, nu stiu, dar nu tinde catre zero. E plin de companii cu vloare zero in Romania, mai ales cele care vor sa supravietuiesca in industrii aproape terminate. Companii uzate moral .. Nu e cazul aici.

      Bnet a fost o supercompanie administrată excelent. Acum a crescut f mult, are datorii mari si mă derutează un pic,dar cred neconditionat în conducere și dacă va ieși prost nu voi reproșa cuiva!

      Le doresc succes. 

    compania este listata dar pe saitul bvb nu apare date financiare,date despre structura actionarilor companiei.

    1. Ai toate datele acolo .Si f bine prezentate. Poti liniștit să tragi concluzii de cumpărare sau...nu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb